ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 eneste jeg synes mangler på den er radio. Jeg synes kalenderfunksjoner er noe overflødig da jeg oppdaterer iPoden så sjelden. (adresselisten er kanskje noe oveflødig den også men jeg ser nyttefunksjonen av å ha den der). 7011763[/snapback] Nå må du jo huske at det går ann å laste ned de aller fleste radioprogrammer som podcast. 7011833[/snapback] joda.. går ann det.. men hørte en gang i tiden veldig mye på NRK mPetre og synes det er bedre å kunne høre på denne kanalen live istedenfor å måtte laste ned sendingene deres i ettertid for så å kopiere dem over på iPoden. med debattprogrammer, nyheter, dokumentarer og lignende er jeg forøvrig enig i det du sier Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 sende meg link til en sånn mp3? 7011750[/snapback] https://prisguiden.no/product.php?productId=50501 https://prisguiden.no/product.php?p...productId=45615 http://www.apple.com/no/ipodnano/ (blæh :s) fordelen med iPod er jo at du kan spille av både bilder og video med den. Jeg har over 5000 sanger, 70 musikkvideoer og hundrevis av bilder på min 30 giga. Slipper å oppdatere den på en stund da jeg har så mye på den - det vil jeg si er den aller største fordelen med å ha en mp3-spiller med så stor lagringskapasitet. en slipper å oppdatere filen epå den med jevne mellomrom. eneste jeg synes mangler på den er radio. Jeg synes kalenderfunksjoner er noe overflødig da jeg oppdaterer iPoden så sjelden. (adresselisten er kanskje noe oveflødig den også men jeg ser nyttefunksjonen av å ha den der). 7011763[/snapback] "fordelen med iPod er jo at du kan spille av både bilder og video med den" - ja for det er det jo bare Ipod som kan! pføy https://prisguiden.no/product.php?productId=39463 De fleste nye mp3 spillere har video i dag. Til og med disney lanserer en mp3 spiller med 2.2" fargeskjerm og video! Basically er det med ipod du må opp på de største spillerne for å få den, min lille sandisk har video og er bare litttjukkere enn ipod nano, ellers samme str. Kan være kjekt å ha 5000 sanger for noen, avhenger jo på personen. Selv overlever jeg ikke så mange sanger. Liker ikke alle sangene som er der da uansett, langt derfra, de fleste er da "ok" men sannsynligvis har jeg da puttet et helt album dit pga én sang. Med så mye klarer ikke jeg bruke random,, for jeg vil alltid skifte sang. Men alle er forskjellige ^^ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Kan være kjekt å ha 5000 sanger for noen, avhenger jo på personen. Selv overlever jeg ikke så mange sanger. Liker ikke alle sangene som er der da uansett, langt derfra, de fleste er da "ok" men sannsynligvis har jeg da puttet et helt album dit pga én sang. Med så mye klarer ikke jeg bruke random,, for jeg vil alltid skifte sang. Men alle er forskjellige ^^ 7012619[/snapback] poenget mitt var at da slipper jeg å bytte sanger på mp3-spilleren så ofte. Jeg hører på forskjellig musikk avhengig av humør, dagsform og lignende så med mye musikk på spilleren slipper jeg å bytte ut musikken fordi jeg den ene dagen vil høre på noe annet. Lenke til kommentar
............... Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 sende meg link til en sånn mp3? 7011750[/snapback] https://prisguiden.no/product.php?productId=50501 https://prisguiden.no/product.php?p...productId=45615 http://www.apple.com/no/ipodnano/ (blæh :s) 7012619[/snapback] men, hva er vittsen? Strømbruken osv er fin på iPoden, du får "mer for pengene" (mer gb/kr, flere som har derfor vet man om alle feil, går raskt,) Syns iPod video hadde passet trådstarter (fra det jeg hra hørt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 sende meg link til en sånn mp3? 7011750[/snapback] https://prisguiden.no/product.php?productId=50501 https://prisguiden.no/product.php?p...productId=45615 http://www.apple.com/no/ipodnano/ (blæh :s) 7012619[/snapback] men, hva er vittsen? Strømbruken osv er fin på iPoden, du får "mer for pengene" (mer gb/kr, flere som har derfor vet man om alle feil, går raskt,) Syns iPod video hadde passet trådstarter (fra det jeg hra hørt) 7012644[/snapback] Tja, tar du eks creative zen neeon som jeg kiket på isatd så har flash versjonen dobbelt så lang batteritid som harddisk versjonen. Hadde en Sony HW-a1000 før, harddisken lagde irriterende lyder, og liker generelt ike tanken på noe som spinner helvetes fort inni mp3 spilleren jeg har med overalt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Eg hadde valgt eit Creative-produkt på grunn av Apple sine haldingar til reklamasjonsrett. Hadde dei fulgt lovane som alle andre ville eg ikkje vært i tvil om å kjøpe ein iPod, men vil ikkje risikere å betale dyrt for reparasjon av ein iPod som har runda året. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Eg hadde valgt eit Creative-produkt på grunn av Apple sine haldingar til reklamasjonsrett. Hadde dei fulgt lovane som alle andre ville eg ikkje vært i tvil om å kjøpe ein iPod, men vil ikkje risikere å betale dyrt for reparasjon av ein iPod som har runda året. 7013036[/snapback] De lager sine egne lover ja... akkurat som sony on sin "død piksel policy". De driter i loven, de lager egen. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Akkurat som Captain Ødegård ville jeg aldri kjøpt meg en iPod selv, men det var det trådstarter sa han ville ha... (edit: Med mindre han er en av de som mener mp3-spiller og iPod er det samme ) Sant at man får fler GB/kr med en 30GB ipod enn med en flash-spiller, men du får andre harddisk baserte spillere som er billigere, og etter min mening bedre enn iPod. Endret 6. oktober 2006 av oddity Lenke til kommentar
veluci Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 men eg har hørt at noen klager på lyden på ipod.. kanskje var det på de litt gamlere versjonene, men er lyd kvaliteten god på 30gb ipoden?? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 men eg har hørt at noen klager på lyden på ipod.. kanskje var det på de litt gamlere versjonene, men er lyd kvaliteten god på 30gb ipoden?? 7015428[/snapback] når jeg har koblet iPoden til anlegg har det vært ganske lav lyd i forhold til andre lydenheter (dvd-spiller og cd-spiller).. dette går det ann å gjøre noe med i iTunes. bortsett fra det har jeg ingenting å utsette på iPod Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Eg kan ikkje påstå at eg høyrer noko forskjell på Creative Zen Vision:M og iPod Video. ilpostino: Ikkje i iTunes, men med GoPod kan du fjerne volumsperra på iPoden. Den er der for å beskytte øyrene til folk, men med litt tungdrevne hovudsett eit anlegg blir volumet for lågt. Edit: Med mindre iTunes har fått denne funksjonen med versjon 7? Endret 6. oktober 2006 av Zeph Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) ilpostino: Ikkje i iTunes, men med GoPod kan du fjerne volumsperra på iPoden. du kan stille inn volumet i iTunes også.. men virker som Gopod er bedre til formålet.... edit: GoPod gjorde så absolutt susen. nå blir det naboklager Endret 6. oktober 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
veluci Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 ilpostino: Ikkje i iTunes, men med GoPod kan du fjerne volumsperra på iPoden. du kan stille inn volumet i iTunes også.. men virker som Gopod er bedre til formålet.... edit: GoPod gjorde så absolutt susen. nå blir det naboklager 7015510[/snapback] hehe, go for it :!: gleder meg til og kjøpe meg en:) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 flashminne ftw, ipod generelt ftt (for the toilet) 7010603[/snapback] Ok. Takk for nok et fornuftig innlegg. Vi har forstått at du hater iPod. 7011674[/snapback] ja ikke sant.. Og de fleste vil ha litt mer en 512 mb til musikken sin 7011681[/snapback] Vet ikke hvor du har vært site tiden men flashminnespillere får du opp til 8GB nå. De bruker mindre strøm, tåler mer, bråker ikke og er mindre. Ergo, flashminne ftw ^^ Så, hvis du absolutt skal ha ipod så kjøp nano vil nå jeg si.... 7011742[/snapback] Det er sant at 2G iPod Nano finnes i en 8Gb variant. Det er likevel ikke en sikker vinner siden den er like dyr som 5G iPod 30Gb, fortsatt har for liten lagringsplass og manglende støtte for video. Når det gjelder batterilevetid er det oppgitt til 24 mot 20 timer, i iPod nano sin favør - en forskjell som jeg vil si er uvesentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 flashminne ftw, ipod generelt ftt (for the toilet) 7010603[/snapback] Ok. Takk for nok et fornuftig innlegg. Vi har forstått at du hater iPod. 7011674[/snapback] ja ikke sant.. Og de fleste vil ha litt mer en 512 mb til musikken sin 7011681[/snapback] Vet ikke hvor du har vært site tiden men flashminnespillere får du opp til 8GB nå. De bruker mindre strøm, tåler mer, bråker ikke og er mindre. Ergo, flashminne ftw ^^ Så, hvis du absolutt skal ha ipod så kjøp nano vil nå jeg si.... 7011742[/snapback] Det er sant at 2G iPod Nano finnes i en 8Gb variant. Det er likevel ikke en sikker vinner siden den er like dyr som 5G iPod 30Gb, fortsatt har for liten lagringsplass og manglende støtte for video. Når det gjelder batterilevetid er det oppgitt til 24 mot 20 timer, i iPod nano sin favør - en forskjell som jeg vil si er uvesentlig. 7017955[/snapback] ...mens sandisk igjen har 8GB MED video billigere og med 32 timers batteritid ^^ og minnekortleser Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det er sant at 2G iPod Nano finnes i en 8Gb variant. Det er likevel ikke en sikker vinner siden den er like dyr som 5G iPod 30Gb, fortsatt har for liten lagringsplass og manglende støtte for video. Når det gjelder batterilevetid er det oppgitt til 24 mot 20 timer, i iPod nano sin favør - en forskjell som jeg vil si er uvesentlig. 7017955[/snapback] ...mens sandisk igjen har 8GB MED video billigere og med 32 timers batteritid ^^ og minnekortleser 7018541[/snapback] Trådstarter ønsket å kjøpe seg en iPod. Alternativer er derfor ikke relevant for diskusjonen. Likevel må jeg si meg enig her: Med mindre man absolutt har lyst på iPod Nano, så fremstår Sandisk Sansa E280 som et bedre/billigere alternativ i det øvre sjiktet av flash-baserte musikkspillere. Men jeg må arrestere deg på ett punkt: Produsenten oppgir ikke batterilevetiden til å være 32 timer, men 20 - akkurat det samme som 5g iPod 30gb (aka "iPod (with) video"). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Det er sant at 2G iPod Nano finnes i en 8Gb variant. Det er likevel ikke en sikker vinner siden den er like dyr som 5G iPod 30Gb, fortsatt har for liten lagringsplass og manglende støtte for video. Når det gjelder batterilevetid er det oppgitt til 24 mot 20 timer, i iPod nano sin favør - en forskjell som jeg vil si er uvesentlig. 7017955[/snapback] ...mens sandisk igjen har 8GB MED video billigere og med 32 timers batteritid ^^ og minnekortleser 7018541[/snapback] Trådstarter ønsket å kjøpe seg en iPod. Alternativer er derfor ikke relevant for diskusjonen. Likevel må jeg si meg enig her: Med mindre man absolutt har lyst på iPod Nano, så fremstår Sandisk Sansa E280 som et bedre/billigere alternativ i det øvre sjiktet av flash-baserte musikkspillere. Men jeg må arrestere deg på ett punkt: Produsenten oppgir ikke batterilevetiden til å være 32 timer, men 20 - akkurat det samme som 5g iPod 30gb (aka "iPod (with) video"). 7019139[/snapback] Faen tenkte fortsat på zen neeon som jeg argumenterte med før her jeg. Du har selvfølgelig helt rett! Når det gjelder at han spurte etter ipod så var det et emne her som linket til vg, som viste at mange tror ipod og mp3 spiller er det samme, så... Han skrev han visste lite om dem, så derfor virket det rart at han spurte spesielt etter ipod. Men lemmings-faktoren i verden blir høyere og høyere så tipper det har noe med saken å gjøre. Om noen hadde betalt med....godt....veldig godt....for å ta en ipod, hadde jeg nok tatt nano, siden jeg liker flash. Men det spørs o du har en bærbar filmavspiller fra før, slik jeg har (5 stk elns ^^) - har du ikke det kan video være no. EDIT: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): PS: om noen ønsker å ta livet av seg, og vil vite beste måten, må det være lov å foreslå å ikke ta livet av seg i første omgang... Endret 7. oktober 2006 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
veluci Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 på 30gb.. kan du ha hele filme innpå den?? og i hvilke format er filmene`? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 i hvilke format er filmene`? Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats kan du ha hele filme innpå den?? du kan ha hele filmer på den ja... det eneste jeg har prøvd å ha på den er musikkvideoer og det eneste negative jeg har hørt om hele spillefilmer er at de kan lagge litt av og til.. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 genialt.. kan ha mange filmer innpå da i grunn:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå