Gå til innhold

Forandre c: til x:

dup

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg en ny harddisk som jeg har tenkt til å bruke som master. Planen er å ta ut den jeg har nå, og sette inn den nye, og bare den nye (foreløpig). Når OS er på plass har jeg tenkt til å sette inn den gamle som slave.

Men; jeg har to partisjoner på den "gamle" c: og f: . På C: ligger OS. Når jeg da installerer os på den nye disken blir dette lagt som C: . Blir det da konflikter når jeg setter inn den gamle disken, hvor det allerede finnes en C: ?? Altså blir det to C: partisjoner? :hmm:

Så jeg tenkte jeg skulle forandre navn på nåværende C: til noe annet slik at jeg ikke skal komme i dette problemet.. hvis det blir et problem?

Men hvordan forandrer jeg c: til f.eks x: ? Dette er altså partisjonen hvor OS ligger. Men det gjør ikke noe om installert programvare ikke får kjørt etter en renam, for jeg skal som sagt uansett legge inn OS på nytt på den nye disken.

Skjønte dere problemet? :) (ble kanskje litt knotete forklart..)

Håper på et raskt svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke noe problem. Når du setter inn den gamle disken etter at windows er installert på den nye vil den gamle få tildelt nye stasjonsbokstaver etter hva som er ledig på maskinen din.

du kan forandre stasjonsbokstaver på disker i kontrollpanel : administrative verktøy : datamaskinbehandling : diskbehandling.

NB! ikke forandre stasjonsbokstav på disker du har installert programvare på uten at du vet hvordan du skal få fikset snarveier etc.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til:

I den disken jeg hadde i fra før har jeg ikke brukt noen jumper. Må jeg bruke jumpere nå som jeg får to disker, eller holder det å styre alt dette i BIOS? Og la begge diskene være uten jumpere...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...