Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spilleren vil ikke lagre instillinger

Camron

Anbefalte innlegg

Har en slik spiller i Vectraen min.

Jeg har kobla den helt likt som en kamerat med lik spiller, men likevel vil den ikke lagre noe som helst. Den starter ikke der jeg slo den av, dessuten er instillinger til sub. ikke like.

Dette gjelder bare når jeg slår av motoren og slår den på igjen, ikke når jeg bare slår av spilleren.

Hva er grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På noen biler (bl. a. Opel og VW) er ledningene for "12V fast" og "12V med tenning på" byttet om i forhold til hvordan japanske spillere vil ha det. Du kan kjøpe en overgangskabel som du monterer mellom ISO-kontakten i bilen og den i spillener, hvor du kan koble om dette.

Husker ikke hvor jeg kjøpte min, enten Biltema eller Torshov....

Lenke til kommentar
Jeg har ikke peiling på de ledningene dere prater om. Som sagt, jeg satte inn to svarte "klosser" på spillere, samt 2 ledninger fra forsterker/subber.

7027376[/snapback]

Oki, de to svarte klossene er høytalertilkoplinger og strømtilkoplinger.

Her er saken:

Den klossen med låsen/klipsen på ene hjørnet, ikke den med med låsen midt på, er strømmen.

Herifra går det en del kabler, som +, -, rem(remote til antenne,forsterker el. lign.) samt styre strøm ifra tenninga.

På spilleren er strøm, styrekabler som følgende:

Svar er minus(-)

Rød er pluss (+) Du må lese på kabelen, det kan være omvent mellom gul og rød.

Gul er tenninga

Blå er Remote

1. Det som du må forsikre deg om er at du skal ha konstant strøm over rød og blå uavhengig av tenninga. Strømmen må ikke bli borte når du skrur av tenninga, da forsvinner memory.

2. Eventuel forsterker må koples til blått, altså styrestrømmen (av/på)

3. Du må sørge for å kople strøm fra tenninga på den gule, slik at spilleren skrur seg av når du skrur av tenninga. Ellers kan du koble den røde og den gule i lag, men da må du skru av spillern manuelt hver gang du stopper bilen.

Dette skal ikke være altfor vanskelig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...