rontonic Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har fått meg ny maskin med ny harddisk. Men har en eldre IDE disk jeg gjerne vil beholde, men denne støyer selvsagt mye mer enn den nye. Finnes det et program hvor jeg kan gjøre en "power down/spindown" på kun den ene disken da den egentlig sjelden er i bruk? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Vet at det skal finnes programmer som kan gjøre dette, men! Jeg tar en kvalifisert gjetning: Jeg tror at harddisken må ha innebygget støtte for dette, og antar også at eldre hardisker mangler nettopp den støtten. Det som jeg imidlertid har testet ut med godt resultat er å installere støydempere på harddisker. En variant som jeg kan anbefale er denne. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei og takk for svar, skal sjekke ut denne. lese litt om den. Men det virker som det er støy pga at den spinner, ikke vibrasjon. Vet ikke om denne vil gjøre susen da, men går jo an å teste. Har nå satt på strømstyring i XP sånn at alle disker slåes av etter 5 min. det funker jo rimelig greit inntil videre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå