Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noe blokkerer, WoW og andre online spill/programs

Anbefalte innlegg

As le topic says. Kom hjem ifra skolen idag og greier ikke å logge på World of Warcraft, Steam, Xfire, BitComet (samme hvilket torrent prog det er så virker det ikke). For meg så virker det som en port er stengt? Buthow, jeg bor på hybel og hybelverten har ikke peiling på data, han kan knapt å spille kabal. Så jeg mistenker at noe på PCen min blokkerer nevnte programmer. Prøvde systemgjennopretning men det virka ikke + at mange tidspunkt var sletta. Så har jeg fått nå badass nettverksvirus eller er hybelverten blitt leethax0r å stengt portene?

Så noen som kan hjelpe? Har prøvd å kjøre nevnte programmer uten brannmur og anti-virus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
As le topic says. Kom hjem ifra skolen idag og greier ikke å logge på World of Warcraft, Steam, Xfire, BitComet (samme hvilket torrent prog det er så virker det ikke). For meg så virker det som en port er stengt? Buthow, jeg bor på hybel og hybelverten har ikke peiling på data, han kan knapt å spille kabal. Så jeg mistenker at noe på PCen min blokkerer nevnte programmer. Prøvde systemgjennopretning men det virka ikke + at mange tidspunkt var sletta. Så har jeg fått nå badass nettverksvirus eller er hybelverten blitt leethax0r å stengt portene?

Så noen som kan hjelpe? Har prøvd å kjøre nevnte programmer uten brannmur og anti-virus.

7007779[/snapback]

noe med nettverket må det vel være da. siden bitcomet ikke virker er det ikke brannmuren som stopper, fordi den finner automatisk nye porter. du kommer inn på vanlig nettsurfing da? eller kommer du ikke på nett i det hele tatt?

Lenke til kommentar

et virus som blokkerer alt unntagen http? tvilsomt ja. Sikker på at husverten din ikke har blokkert for alt unntagen port 80? mulig han hadde så lite båndbredde igjen at internettkabalen hans gikk treigt og at han fikk noen til å stenge?

Trikset er vel å spørre hybelverten din?

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg tviler på at han har gjort noe som helst. Siden jeg kun laster ned om natta. Den siste uken har jeg ikke lasta ned en dritt. Alt han bruker sin pc til afaik er kabal å betale regninger. Hvis det ikke finnes en annen forklaring får jeg vel bare spørre. :/

K, har spurt men han vet ikke hva som har skjedd.

Endret av JokuM
Lenke til kommentar

Takker så meget, men en ting jeg ikke helt forstod. Må man si ifra til telenor når alle PCene er skjekka for virus eller vil de skjekke om trojaner/virus er borte å åpne portene hvis de er? Har en uke høstferie i neste uke så er egentlig ikke noe stress for meg. Regner med at det er hybelkameraten som ikke har en helt beskytta PC. Får nett ifra NTE ganske straks også. De har lagt kablene er bare selve installasjonen som gjennstår regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...