Gå til innhold

Spørsmål ang. almenn påbygg.

spøkelset

Anbefalte innlegg

Går nå VK 1 elektro og har etter dette kurset muligheten til å gå videre på b.l.a almenn påbygg. Dette skal visst gi meg studiekompetanse. Betyr det det samme som at jeg har samme mulighetene og står likt med en som har gått 3 år på vanli almenn?

Hvis jeg mister interssen for elektro(noe jeg litt har gjort), går det da an å gå almenn påbygg etter vk1 og deretter studer noe helt annet? :hmm:

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Vel, kan jo si det sånn, men tilsammen blir det ca. 32 timer (med alle fag) i uka, det er jo påkrevd med 30 for folk uten fagbrev eller som ikke går 23/5 ordningen. Da er det like greit å gjøre det i år.

Kan også se på det sånn, nå skal jeg bre det ut over et helt år, noe som (sannsynligvis og forhåpentligvis) gir meg bedre innsikt i det enn hvis jeg skulle kjørt ENDA fortere gjennom det i løpet av en liten sommer.

Dessuten, hvis jeg stryker nå så kan jeg ta forkurs til sommeren, og da har jeg mindre sjangse på å stryke, samt at jeg får med meg stoffet bedre (som faktisk er en stor faktor det også, ikke bare å stå i faget;)).

Syns denne ordningen er grei, gir flere muligheter, det er hardt men forhåpentligvis verdt det.. :)

EDIT: skriveleif

Endret av kimla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...