spøkelset Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Går nå VK 1 elektro og har etter dette kurset muligheten til å gå videre på b.l.a almenn påbygg. Dette skal visst gi meg studiekompetanse. Betyr det det samme som at jeg har samme mulighetene og står likt med en som har gått 3 år på vanli almenn? Hvis jeg mister interssen for elektro(noe jeg litt har gjort), går det da an å gå almenn påbygg etter vk1 og deretter studer noe helt annet? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Nettopp, det er det som er poenget med påbygning. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du får ikke samme mulighetene, du får såkalt Generell Studiekompetanse, mens allmenn-elever flest bygger på den slik at de får flere studiemuligheter. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Han får altså samme mulighetene som jeg. Jeg har kun generell studiekompetanse. Det er vanligvis realfagselevene som har spesiell studiekompetanse. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Allmenn påbyggin med spes. studiekompetanse er jo et valg også, det går jeg. Er hardt, men er verdt det når det er slutt (hvis du ikke styker i alle fag da). Skal ha 3mx og 2fy på 1 år, så blir nok hvertfall en del som stryker i år, håper på at jeg ikke er en av de.. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 men hvorfor tar du 3mx og 2fy på allmenn påbygging? er ikke det lettere å ta på et forkurs eller noe? Lenke til kommentar
kimla Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Vel, kan jo si det sånn, men tilsammen blir det ca. 32 timer (med alle fag) i uka, det er jo påkrevd med 30 for folk uten fagbrev eller som ikke går 23/5 ordningen. Da er det like greit å gjøre det i år. Kan også se på det sånn, nå skal jeg bre det ut over et helt år, noe som (sannsynligvis og forhåpentligvis) gir meg bedre innsikt i det enn hvis jeg skulle kjørt ENDA fortere gjennom det i løpet av en liten sommer. Dessuten, hvis jeg stryker nå så kan jeg ta forkurs til sommeren, og da har jeg mindre sjangse på å stryke, samt at jeg får med meg stoffet bedre (som faktisk er en stor faktor det også, ikke bare å stå i faget;)). Syns denne ordningen er grei, gir flere muligheter, det er hardt men forhåpentligvis verdt det.. EDIT: skriveleif Endret 31. oktober 2006 av kimla Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 En annen ting som er bra med påbyggingen er at man får generell studiekompetanse i tilfelle man ikke vil bli ingeniør likevel. I tillegg får man realfagspoeng (og sannsynligvis fordypningspoeng). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå