nilshv Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei alle samen Har en trådløs ruter og sliter med dårlige signal og ustabilt nett. Har en linksys med 2 rundstråle antenner. Har 2 maskiner som står i forskjellige steder. Tanken er å kjøpe 2 directional antenner og koble en på hver pc. Antenna jeg tenkte på da er : Antenne Har hørt rykter at jeg må ha antenne i både pc og ruter, men stemmer dette? Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei alle samen Har en trådløs ruter og sliter med dårlige signal og ustabilt nett. Har en linksys med 2 rundstråle antenner. Har 2 maskiner som står i forskjellige steder. Tanken er å kjøpe 2 directional antenner og koble en på hver pc. Antenna jeg tenkte på da er : Antenne Har hørt rykter at jeg må ha antenne i både pc og ruter, men stemmer dette? 7007641[/snapback] HAr faktisk sett antenner på clas olson, der jeg tror du kan kjøpe antenner som passer din ruter. Dette hjalp vel deg ikke så mye, men bare ett tips for billige antenner. Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 HAr faktisk sett antenner på clas olson, der jeg tror du kan kjøpe antenner som passer din ruter.Dette hjalp vel deg ikke så mye, men bare ett tips for billige antenner. 7008173[/snapback] Uansett takk for tipset, hadde faktisk ikke tenkt på clas olhson, men absolutt verd en titt. Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Flere som har forslag ? Lenke til kommentar
wanka Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 har du sjekket at du bruker en kanal som er så langt som mulig unna det andre i nerheten bruker ? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei alle samen Har en trådløs ruter og sliter med dårlige signal og ustabilt nett. Har en linksys med 2 rundstråle antenner. Har 2 maskiner som står i forskjellige steder. Tanken er å kjøpe 2 directional antenner og koble en på hver pc. Antenna jeg tenkte på da er : Antenne Har hørt rykter at jeg må ha antenne i både pc og ruter, men stemmer dette? 7007641[/snapback] Har gode erfrainger med denne antennen, har fått bra signal på steder det egentlig er dårlig signal. Men pass på at det er riktig plugg på nettverkskort og AP/router. Husk også på at det er en retningsantenne og at den da stråler kun i den retningen den står, noe som fører til dårligere/ikke noe signal f.eks bak denne om du kobler den til routeren. For å svare på det siste spørsmålet ditt, så må du ikke ha en sånn antenne både på router og PC. Du kan først prøve å kjøpe en til PC`en og se om det blir bedre da. Endret 23. oktober 2006 av rolvs Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei Kjøpte meg selv 2 stk slike smc antenner du linket til, mitt formål var å få bedre signal wrt54g <> wrt54g (wds) men disse fungerte lik 0 for meg. Men kanskje annen virknig på trådløskort<>router.. er jo bære å ta retur det om de ikke skulle virke som ønsket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå