Gå til innhold

sysdisken vil ikke starte opp, og 1 harddisk død?

TempO

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk ett kjempeproblem her om dagen.

Pc'n funka helt utmerket, helt til jeg restarta den. Da begynte en harddisk å si "klikk, klikk, akkuratt som nå lager som bare sto å slo." og pc'n ville ikke starte. Kjempe stygg lyd var det, så jeg koblet fra disken. Denne er vel å regne som død, og alle data tapt? :(

men..

Nok et problem dukka opp sammen med dette. Pc'n fant ikke no systemdisk (systemdisken er en annen disk enn den døde.)

koblet fra alle disker i Pc'n unntatt systemdisken og samme problem fortsatt. Finner ikke no bootable disk.

Neste skritt, gå i bios å skjekke om disken er satt til første boot, og det var den.

Tenkte kanskje at windows mangla no systemfiler så jeg reinnstallerte windows med sata driver osv. Da kom jeg inn i windows.

Så tok jeg ut windows CD og restarta, og samme feil oppstår. Jeg kommer bare inn med windows CDn i spilleren.

Vi snakker om WindiwsXP, Lanparty Nforce 4, med Raptordisk74, og WD disk som ansees som død.

Hva er det som kan være feil, føler liksom jeg har prøvd det meste nå :hmm:

Please hjelp en stakkar i nød,, føler meg helt hjelpesløs uten maskin oppe å gå :ohmy:

TempO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at ikke den disken som døde er System?

Man kan godt ha separat System og Boot disk, hvor Boot er den som inneholder Windows. Man er da avhengig av begge diskene for å boote.

Siden du kommer inn i Windows ved hjelp av CD, så kan du sjekke Disk Management. Står det System eller Boot hos deg?

http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

7007768[/snapback]

Prøvde å gå inn i win å teste det du skrev her, men nå kom jeg faktisk ikke inn med CD. Nå starter den bare opp med ny installasjon når jeg har cd'n i.

Eneste jeg kan si er at etter den ulyden, koblet jeg fra 1 disk,, og da sluttet lyden.

Å så reinstallerte jeg windows på Raptor disken og dette fungerte smertefritt foruten at jeg ikke kommer inn igjen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...