Hub_lo Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 heisann har en vanlig svart lyse boks, har det ene internett utaket der koblet til en smc switch. Det fungerer helt greit om jeg bare har på en maskin, min hvis jeg har på 2 eller 3 får jeg ip konflikter og begrenset tilkobling. Har prøvd og sette opp ipen manuelt men det fungerer ikke. Noen forslag? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) --- Feilpostet --- Endret 5. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Må vel ha en router imellom der? Får sikkert bare en IP fra Lyse? Lenke til kommentar
Hub_lo Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Må vel ha en router imellom der? Får sikkert bare en IP fra Lyse? 7007625[/snapback] Mulig det.. har du noen forslag til router som fungerer på lyse eller? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Bare å finne en billig og greit en. 3Com sine routere fungerer helt greit. Hvis du har 10/20/50mb linje bør du invistere litt penger i en som takler mye aktivitet, da jeg regner med du laster ned for harde livet slik som ungdom flest Lenke til kommentar
Mit Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Bare og ta en vilken som helst ruter med DHCP, vi har lyse sjøl. Bruker en aller annen linksys sak Lenke til kommentar
smy Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 router så kan del så mangedu vil ha. Jeg bruker en 3com router og det funker helt flott Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Linksys WRT54GL skulle fungerer flott =) Takler vel trafikk opptil 54mbit\s Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) God kveld! Rart det der. Jeg sitter også på Lyse (6Mbit, tidligere 4Mbit) store deler av året og bruker en hvilken som helst switch(3com nå sist). Det har aldri vært noe problem for meg å kjøre spill og nettlesere på tre pcer samtidig uten annet oppsett enn motta ip automatisk. Jeg har ikke prøvd torrentprogrammer på mer enn 1 pc om gangen. Wollis Edit: Leif. Endret 8. oktober 2006 av Wollis Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 God kveld! Rart det der. Jeg sitter også på Lyse (10Mbit) store deler av året og bruker en hvilken som helst switch(3com nå sist). Det har aldri vært noe problem for meg å kjøre spill og nettlesere på tre pcer samtidig uten annet oppsett enn motta ip automatisk. Jeg har ikke prøvd torrentprogrammer på mer enn 1 pc om gangen. Wollis 7009668[/snapback] Du mener vel 20Mbit?? de oppgraderte jo linjene sine starten av dette året eller noe sånt! Lenke til kommentar
Hub_lo Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Denne her skulle fungere eller? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320466 Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Bare og ta en vilken som helst ruter med DHCP, vi har lyse sjøl.Bruker en aller annen linksys sak 7007712[/snapback] Nei, du bør ikke ta hvilken som helst router. Du må være kritisk når du kjøper router også som med alt annet. Er mye billig skrap på markedet. Er mange billige router som ikke klarer å takle den hastigheten en fiber linje har, og mange som rett og slett er ustabile. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Fikk bare en IP fra haugaland kraft (lyse) en linksys wrt54gl takler greit en 6/6 linje. Men det gjorde den gamle 3com 11b også Endret 16. oktober 2006 av m-kane Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Nei, du bør ikke ta hvilken som helst router. Du må være kritisk når du kjøper router også som med alt annet. Er mye billig skrap på markedet. Er mange billige router som ikke klarer å takle den hastigheten en fiber linje har, og mange som rett og slett er ustabile. 7084645[/snapback] Støttes! Kjøper man feil router så blir det fort krasj og sirup-hastigheter. Sjekk denne siden for routere som tåler høye hastigheter: http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=119 Lenke til kommentar
Hub_lo Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 duger denne på en 20 mbit linje? skal ikke ha trådløs http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320466&view=links Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå