Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tre maskiner på lyse?

Anbefalte innlegg

heisann

har en vanlig svart lyse boks, har det ene internett utaket der koblet til en smc switch.

Det fungerer helt greit om jeg bare har på en maskin, min hvis jeg har på 2 eller 3 får jeg ip konflikter og begrenset tilkobling. Har prøvd og sette opp ipen manuelt men det fungerer ikke.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld! Rart det der. Jeg sitter også på Lyse (6Mbit, tidligere 4Mbit) store deler av året og bruker en hvilken som helst switch(3com nå sist). Det har aldri vært noe problem for meg å kjøre spill og nettlesere på tre pcer samtidig uten annet oppsett enn motta ip automatisk. Jeg har ikke prøvd torrentprogrammer på mer enn 1 pc om gangen.

Wollis :)

Edit: Leif.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar
God kveld! Rart det der. Jeg sitter også på Lyse (10Mbit) store deler av året og bruker en hvilken som helst switch(3com nå sist). Det har aldri vært noe problem for meg å kjøre spill og nettlesere på tre pcer samtidig uten annet oppsett enn motta ip automatisk. Jeg har ikke prøvd torrentprogrammer på mer enn 1 pc om gangen.

Wollis  :)

7009668[/snapback]

Du mener vel 20Mbit?? de oppgraderte jo linjene sine starten av dette året eller noe sånt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bare og ta en vilken som helst ruter med DHCP, vi har lyse sjøl.

Bruker en aller annen linksys sak

7007712[/snapback]

Nei, du bør ikke ta hvilken som helst router. Du må være kritisk når du kjøper router også som med alt annet. Er mye billig skrap på markedet. Er mange billige router som ikke klarer å takle den hastigheten en fiber linje har, og mange som rett og slett er ustabile.

Lenke til kommentar
Nei, du bør ikke ta hvilken som helst router. Du må være kritisk når du kjøper router også som med alt annet. Er mye billig skrap på markedet. Er mange billige router som ikke klarer å takle den hastigheten en fiber linje har, og mange som rett og slett er ustabile.

7084645[/snapback]

Støttes!

Kjøper man feil router så blir det fort krasj og sirup-hastigheter.

Sjekk denne siden for routere som tåler høye hastigheter:

http://www.tomsnetworking.com/lans_routers....html?chart=119

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...