Changis Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Guide med bilder finnes HER Vi har alle trengt å måtte resette biosen en gang. når man overklokker så kan dette hende mange ganger på daglig basis. Selv har jeg irritert meg mang en gang over å lirke fingrer e.l. nedi mellom ledninger og diverse kort for å få byttet på jumperen på et område hvor du har kanskje 5mm bevegelsesrom. Da slo ide'en min til: Hvorfor ikke lage en bios reset bryter, så kan jeg resette biosen like enkelt som jeg resetter pc'en? så da gjorde jeg det Dette kommer du til å trenge: en cdrom - audio kabel en Litt spesiell bryter (usikker på navnet) har derfor tegnet opp skjemaet på hvordan den funker (i butikken fåes de med og uten "metall-stang", jeg foretrekker med) *en liten avbiter *loddebolt *loddetinn *barberblad da er det bare å sette i gang! Først klipper du audiokabelen i ønsket lengde (brukt saks som illustrasjon ) så vipper du opp den lille tappen som vist på bilde, bruk barberbladet for å få vippet det opp (det gjør ingenting om den knekker) så drar du ut den hvite pin'en og setter den i plassen ved siden av den svarte (jord) så klipper du igjennom den ytterste delen (Dette er ikke obligatorisk, men gir en fin touch) Nå skal du sitte igjen med dette stripp av det ytterste laget i den avklippa enden Tvinn de løse lederene sammen, og du skal ha dette Ledningene lodder du til bryteren, slik: (husk hvis du skal bruke krympestrømper, å tre de på før du lodder ) Sort/jord kobles på C, rød (som skal fungere som jumper i normal modus) på NC og hvit (som skal fungere som jumper i reset modus) på NO så finner du cmos CLR jumper switchen ta bort jumperen fra pin'ene så plugger du i cdaudio pluggen på de 3 pin'ene til Cmos Clear ADVARSEL! Pass på at ledningene stemmer overens med slik du har koblet bryteren og vips så er du klar til å resette biosen raskere en du kan si "Falaffelflaffel" (her er et dårlig bilde av min bryter (på innsiden av den usynlige acryl plasten Endret 5. oktober 2006 av Changis Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Bilder? du har ingen kommentartråd, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå