Gå til innhold

Innst.driver-ingen lydkort under maskinvare.

Anbefalte innlegg

Innstallerer (var kanskje allerede innstallert) driver for lydkort på min nye laptop. MEN ingenting vises under listen for maskinvare eller når jeg søker på Enhetsbehandling. Så lydkort er tydeligvis ikke innstallert, selv om filene liksom blir innstallert og lagt i en mappe under Programfiler. Rart, noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innstallerer (var kanskje allerede innstallert) driver for lydkort på min nye laptop. MEN ingenting vises under listen for maskinvare eller når jeg søker på Enhetsbehandling. Så lydkort er tydeligvis ikke innstallert, selv om filene liksom blir innstallert og lagt i en mappe under Programfiler. Rart, noen som kan hjelpe??

7007214[/snapback]

sjekka i biosen om det kan være slått av der? evnt. sjeka om produsenten har noen nyere drivere?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Kan du forklare raskt hvordan jeg sjekker det med biosen?

Skal ikke slikt være klart når man mottar laptopen?? En vanlig bruker forstår seg jo ikke på slikt..

Henta en driver (dvs. en link fra en kar på et forum, men den var eldre enn den som er på cden som medfulgte tror jeg). Samme her, driveren som medfølger skal da være i orden!?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Skal ikke slikt være klart når man mottar laptopen?? En vanlig bruker forstår seg jo ikke på slikt..

Henta en driver (dvs. en link fra en kar på et forum, men den var eldre enn den som er på cden som medfulgte tror jeg). Samme her, driveren som medfølger skal da være  i orden!?

7007923[/snapback]

jo, hvis den er helt ny, og du ikke har fiklet noe i bios, så skal det være slått på fra fabrikken. jo driveren på cd'n skal som regel fungere. Kan du ikke høre på noe musikk? hvilken besked kommer opp om du prøver og spille av musikk? kansje det har skjedd en feil en plass. kan jo kansje prøve å rull tilbake driveren eller noe.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Henta en driver (dvs. en link fra en kar på et forum, men den var eldre enn den som er på cden som medfulgte tror jeg). Samme her, driveren som medfølger skal da være  i orden!?

7007923[/snapback]

jo, hvis den er helt ny, og du ikke har fiklet noe i bios, så skal det være slått på fra fabrikken. jo driveren på cd'n skal som regel fungere. Kan du ikke høre på noe musikk? hvilken besked kommer opp om du prøver og spille av musikk? kansje det har skjedd en feil en plass. kan jo kansje prøve å rull tilbake driveren eller noe.

7007950[/snapback]

Når jeg skal spille av noe, så får jeg beskjed om at den ikke finner noen lydenhet. Rulle tilbake driver, hva mener du med det? Takker anyways!

Lenke til kommentar

gå på kontrollpanel og trykk på legg til maskinvare. så trykker du ja på om du allerede har koblet til maskinvaren. da kommer det opp en liste, se om du finner den der. vet ikke helt hva det integrerte lydkortet ditt heter, men mitt heter iallefall realtek AC'97, prøv å se om du finner den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...