Gå til innhold

Problemer med strøm til mitt Geforce 7600 GS AGP

Stacker

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig ett nytt grafikk kort, Club 3D Geforce 7600 GS AGp, og har siden da fått opp meldinger om at den får for lite strøm. Dette oppstår bare når den har stått av i en del timer og ikke når jeg slår av i korte perioder. Kjøpte også en ny strømforsyning, da min gamle bare var en 350W som kom med kabinettet. Kjøpte en Aspire ATX-AS500W 12V i håp om å løse problemet. Det gjorde det ikke. Kan det være noe galt med skjermkortet jeg fikk eller eventuelt noe aav mitt andre hardware.

Mitt oppsett er:

COLORS Miditower C8001 Black/Grey

Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2*512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-

PC400MHz)

Abit AV8 Hovedkort for S939 KT800PRO,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Aspire ATX-AS500W 12V

Ett beskjedent oppsett i form av strøm, ihvertfall det jeg trodde.

Håper noen har noen tips eller råd om hva som kan være årsak til dette.

Har også sendt inn beskjed til Club 3D i håp om hjelp.

PS: Ja, har plugget inn strømkabelen på skjermkortet :) Har prøvd utallige kombinasjoner av de ledningene i maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problemet..

Lurer på om det kan være en feil med driverene til kortet, skal prøve å oppdatere de, ved å laste ned de siste fra Nvidia sine sider.

Kan hende at det hjelper men jeg vet ikke..

Har forøvrig omtrent samme oppsettet selv, dog med en 300 Watts strømforskyning.

:hmm:

Lenke til kommentar

Har også nesten det samme.

Har du installert de driverne som fulgte med på cd en, som var spesifikke for kortet?

Dersom problemet fortsetter, ring Netshop og be om å få snakke med deres Svenske spesialist i Trondhjem, han hjalp meg :cool:

Jeg bruker 350W uten problem på BF 2 og Farcry

Endret av Håkon03
Lenke til kommentar

Har de nyeste driverne fra Nvidia, som det står spesifikk at nå støtter 7600 GS AGP..........hadde samme med driverne jeg fikk med kortet....cd'en var ødelagt når jeg fikk den, men fikk nok info om driverne til å laste den ned ett annet sted.......så ikke bare meg som har problemer da....håper jeg kanskje får noe svar fra Club 3D snart.....

Lenke til kommentar
Har også nesten det samme.

Har du installert de driverne som fulgte med på cd en, som var spesifikke for kortet?

Dersom problemet fortsetter, ring Netshop og be om å få snakke med deres Svenske spesialist i Trondhjem, han hjalp meg :cool:

Jeg bruker 350W uten problem på BF 2 og Farcry

7009932[/snapback]

husker du hva du gjor når han hjalp deg?

:hmm:

Lenke til kommentar

Fant dette på www.club-3d.com sin support side på nyheter, ikke prøvd det ennå, men tenkte å si i fra bare....

GeForce 7600GS AGP (Power Warning)

2006-09-14

On some mainboards an "Insufficient Power Warning" pops-up many times. This can be solved by increasing the Front Side Bus (FSB) speed of your mainboard with 1 or 2 MHz.

Boot Windows in safe mode (press F8 before windows starts booting)

Open your control panel and click on software. Remove the NVIDIA driver.

Reboot your system and access your motherboard BIOS settings. Increase the FSB with 1 or 2 MHz. Save the changes and reboot again.

After Windows is loaded. A new hardware found message pops up. Press cancel. Download latest drivers from www.nvidia.com. At this moment it is 91.47. Install this driver to your system.

The message should be gone now. We are working to a new BIOS for this card to solve this issue.

Make sure your VGA card is connected to a free powerline from your powersupply and that it is not connected to any other component. This means, a VGA card needs to have a free line for its own.

Lenke til kommentar
Vel, løsningen fra club 3d funket ikke for meg. Økte med 2 MHz. Vet ikke om det er noen forskjell å bare øke med 1 MHz i steden. Driver cleaner har jeg prøvd tidligere uten hell. Skal ikke være enkelt :)

7021513[/snapback]

prøvd jeg også virker ikke :mad:

snakket med netshop kunne bare levere tilbake kortet så skulle jeg få nytt,men hjelper vel lite når det ikke er skjermkortet det er noe galt med.ringer tilbake når svensken har kommet hjem fra lan greiene på mandag

Endret av mureren
Lenke til kommentar
Prøv å koble til strømkabelen til kortet kanskje.

Hadde jeg glemt når jeg var litt for kjapp i svingene :blush:

7027061[/snapback]

gjerne jeg kunne vært så vimsete men jeg tror ikke alle de andre er det

7027091[/snapback]

Jeg hvet om mange som har glemt det, men jeg kom bare med et tips

Lenke til kommentar

En liten oppdatering fra club 3d sin side

Update 2: GeForce 7600GS AGP

2006-10-09

If FSB and other tweakings are not helping you can modify the windows registry.

Unpack the file and run it from any location. This will de-activate the message and your card will continue to run normally, without reduced clockspeeds.

A new BIOS is currently under test and we hope to release it soon.

Download location:

ftp://Service:[email protected]/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...