Hollund Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Me er 3 karar som skal koble oss oppi LAN. Me har ein switch og lan kablar men får det ikkje til og virke. har kobla alt sammen? Men finner ikkje kverandre? Endret 5. oktober 2006 av Hollund Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Velg manuell ip og restart. Mvh Erling Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du må koble switchen til en router, du kan evt. sette opp en av pcene som router Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Da er det noe som ikke fungerer. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Da er det noe som ikke fungerer. 7007252[/snapback] haha :!: Best svaret ever Men du har vel koblet switchen til en router? Har du internett? Lenke til kommentar
Hollund Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Du må koble switchen til en router, du kan evt. sette opp en av pcene som router 7007247[/snapback] kossen jer me da då?? me har ein blå ledning som e router ledning (?) har da noko og sei?? tulla du?? e du sikker på at noko som ikkje funke:D:D hehe Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Poenget mitt var å poengtere at vi hadde lite informasjon å gå etter for å hjelpe deg Kan du komme med litt mer informasjon om hvilket utstyr du har, modell og hvordan det er koblet i sammen? Tegning er veldig praktisk Lenke til kommentar
Hollund Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Poenget mitt var å poengtere at vi hadde lite informasjon å gå etter for å hjelpe deg Kan du komme med litt mer informasjon om hvilket utstyr du har, modell og hvordan det er koblet i sammen? Tegning er veldig praktisk 7007327[/snapback] nettgeare 5 port 10/100mbps switch fs605 v3 2 stykk kablar, der den eine e blå og skulle brukarst som router (?) kabel trur me. Me har ikkje klart og kobla to pcar i samen ein gong. kabel fra pc te pc men me finne ikkje kvarandre:S:S Lenke til kommentar
Hollund Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 ingen som kan hjelpa meg meir?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) ingen som kan hjelpa meg meir?? 7007543[/snapback] Du må sette fast IP (F.eks 192.168.1.2 og 192.168.1.3) og være i samme arbeidsgruppe. For å koble sammen to PCer direkte, bør du ha krysset kabel, men det slipper du om du går via switchen. Endret 5. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
hiper Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) hei! spm 1: har du internet og hvilken internet er det? adsl? 2:har dere satt opp slik at alle pcr får ip automatisk? hvis ikke så går du på mine nettverksteder og kjører en innstallasjon av lite hjemme nettverk eller kontor nettverk. 3:har dere patch kabler? hvis usikker så ser du på en av pluggene på enden på undersiden av den SKAL det være 8 ledere av metall. EDIT: dette selvfølger at dere har switch. til og koble sammen pcene.. Endret 5. oktober 2006 av hiper Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har dere en router? Eg ser du prater om en routerkabel. Det er det forsåvidt ingenting som heter, men eg mistenker du snakker om en krysset kabel? Uansett. Skal du ha nettverk mellom 2 eller flere maskiner må hver enkelt av disse maskinene ha ei unik adresse som ligger i samme område. Når dette er gjort må datamaskinene være koblet i sammen på en eller annen måte. Skal du kun ha to maskiner, kan du til nøds bruke en krysset kabel. Men en switch anbefales. Dersom du skal koble alle datamaskinene til internett må du ha en router som fordeler dette. Du kan da enten bruke en av datamaskinene i nettverket som router(internett må da kobles til denne utenom), eller du kan kjøpe deg en egen router utenom. Dersom routeren du har støtter DHCP-tjeneste har du en fordel. Da kan denne boksen også dele ut unike adresser til hver enkelt tilkoblet maskin så slipper du å stresse med det. Sånn en liten kort innføring Lenke til kommentar
Hollund Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 takker for al hjelp, nå er det oppe og går på to pcar Lenke til kommentar
albions Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) takker for al hjelp, nå er det oppe og går på to pcar 7009454[/snapback] Woooho, blir det AOE1 da eller? På tide du kommer heim med pc`en btw Endret 5. oktober 2006 av albions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå