$ig Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei! Jeg har drevet mye med beatmixing på plate og CD spillere oppigjennom. Har gjort det litt på Data før, men nå vil jeg finne et skikkelig godt program for det. Jeg har testet Mixmeister Fusion, men det Sugde (beklager ordet, men det gjør det), Så har jeg så vidt vært innom ACID! Pro 6 - det liker jeg kjempe godt! Bortsett fra at det ikke er mulig (etter mye prøving har jeg kommet frem til dette, hvis noen vet hvordan det skal gjøres så blir jeg kjempe glad ) å legge in Bass/Mid/Tre linjer på Timelinen... Så spørsmålet er om noen vet om et bra program til dette? Eventuelt om noen vet hvilket program "2 many dj`S" bruker..? Mvh Sigurd Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 FLStudio og Cubase er vel greit? Sequencing i alle slags tempo med muligheter for alt. Alt du trenger er der ... bare samples du må anskaffe selv. Lenke til kommentar
$ig Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 FLStudio og Cubase er vel greit? Sequencing i alle slags tempo med muligheter for alt. Alt du trenger er der ... bare samples du må anskaffe selv. 7007346[/snapback] FL Studio funker ikke, det er mer for å lage musikk, blir vanskelig å beatmixe fra en sang til en annen der. Men Cubase har jeg ikke prøvd ennå, skal det testes, first thing in the morning .$ig Lenke til kommentar
embark Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvis du er ute etter et DJ-software, prøv VirtualDJ. Bruker det selv, og er meget fornøyd med det. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg misforstod spørsmålet ... Lenke til kommentar
$ig Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvis du er ute etter et DJ-software, prøv VirtualDJ. Bruker det selv, og er meget fornøyd med det. 7007652[/snapback] Hei! Jeg er ikke ute etter "live" mixing, men et program der jeg kan "juxe" mixe - hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
oddity Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kanskje sjekke ut Ableton Live ? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Vet ikke så mye om "beatboxing" men du kan vel prøve tracks med skikkelige samplelyder med programmer som Drumkit From Hell Superior. En VST for bla. Cubase. http://www.soundsonline.com/product.php?productid=TT103 Trail-versjon er lenger nede på siden, både for PC og Mac Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Tror du har misforstått, Trynemjoel. Beatmixing er når man spiller to plater med samme BPM og synkroniserer beaten (basstromma på begge låtene går likt). Så bruker man bare crossfaderen og får en sammenhengene mix av låter. Man kan også spille to låter samtidig å lage en "mash-up" av de to låtene. Jeg klarte ved et "uhell" å lage en ganske bra mash-up en gang, men jeg glemte selvfølgelig å ta den opp. Endret 12. oktober 2006 av Ferr Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vel, jeg sa jeg ikke visste mye om det, åpenbart ingenting Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Bortsett fra at det ikke er mulig (etter mye prøving har jeg kommet frem til dette, hvis noen vet hvordan det skal gjøres så blir jeg kjempe glad ) å legge in Bass/Mid/Tre linjer på Timelinen... Mvh Sigurd 7007094[/snapback] Jeg har ikke brukt Acid på en del år så jeg veit ikke hvordan det funker nå, men i følge et raskt googlesøk støtter Pro 6 versjonen "automation". Var det noe sånt du tenkte på? At f.eks en EQ's settings endres automatisk langs tidslinjen? Det skal altså gå an.. Edit: eller som nevnt tidligere - sjekk ut Ableton Live! Det er perfekt å bruke til det du driver med. Jeg bruker det masse selv for tiden. Endret 14. oktober 2006 av frohmage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå