Gå til innhold

Program for Beatmixing?

$ig

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har drevet mye med beatmixing på plate og CD spillere oppigjennom.

Har gjort det litt på Data før, men nå vil jeg finne et skikkelig godt program for det.

Jeg har testet Mixmeister Fusion, men det Sugde (beklager ordet, men det gjør det), Så har jeg så vidt vært innom ACID! Pro 6 - det liker jeg kjempe godt! Bortsett fra at det ikke er mulig (etter mye prøving har jeg kommet frem til dette, hvis noen vet hvordan det skal gjøres så blir jeg kjempe glad :thumbup: ) å legge in Bass/Mid/Tre linjer på Timelinen... :thumbdown:

Så spørsmålet er om noen vet om et bra program til dette? Eventuelt om noen vet hvilket program "2 many dj`S" bruker..?

Mvh Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FLStudio og Cubase er vel greit? Sequencing i alle slags tempo med muligheter for alt. Alt du trenger er der ... bare samples du må anskaffe selv.

7007346[/snapback]

FL Studio funker ikke, det er mer for å lage musikk, blir vanskelig å beatmixe fra en sang til en annen der. Men Cubase har jeg ikke prøvd ennå, skal det testes, first thing in the morning ;)

.$ig

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått, Trynemjoel. Beatmixing er når man spiller to plater med samme BPM og synkroniserer beaten (basstromma på begge låtene går likt). Så bruker man bare crossfaderen og får en sammenhengene mix av låter.

Man kan også spille to låter samtidig å lage en "mash-up" av de to låtene. Jeg klarte ved et "uhell" å lage en ganske bra mash-up en gang, men jeg glemte selvfølgelig å ta den opp.

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
Bortsett fra at det ikke er mulig (etter mye prøving har jeg kommet frem til dette, hvis noen vet hvordan det skal gjøres så blir jeg kjempe glad  :thumbup: ) å legge in Bass/Mid/Tre linjer på Timelinen...  :thumbdown:

Mvh Sigurd

7007094[/snapback]

Jeg har ikke brukt Acid på en del år så jeg veit ikke hvordan det funker nå, men i følge et raskt googlesøk støtter Pro 6 versjonen "automation". Var det noe sånt du tenkte på? At f.eks en EQ's settings endres automatisk langs tidslinjen? Det skal altså gå an..

Edit: eller som nevnt tidligere - sjekk ut Ableton Live! Det er perfekt å bruke til det du driver med. Jeg bruker det masse selv for tiden.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...