Gå til innhold

Krise! Mistet viktig dokument!

Propofol

Anbefalte innlegg

Hei. Bare sånn for å ha det på det rene. Et tomt word dokument er på 0kb, PUNKTUM. hvis fila er på 11kb er det tekst der.

7009273[/snapback]

Dette stemmer ikke. Et tomt worddokument vil ha en viss størrelse. I Word 2003 er det på ca 19.968 byte. Word vil alltid ha en del styringskoder med mere som tar plass. Størrelsen vil antagligvis variere noe fra installasjon til installasjon. Et dokument på 0 byte er et dokument som bare er blitt allokert i filtabellen men aldri korrekt lukket (og dermed ikke fått satt filstørrelsen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Størrelsen avhenger mye av innstillinger i normal.dot. Jeg har aldri sett et dokument med så lav filstørrelse som dette så det virker noe merkelig. Jeg har heller ikke skjønt helt hva trådstarter har gjort og i hvilken rekkefølge men han har tydeligvis fått lagret et dokument og gjenåpnet det etter en krasj og funnet et tomt dokument. Det er da svært tvilsomt om et gjenopprettingsprogram vil kunne finne igjen noe. Det betyr ikke at det ikke er verdt et forsøk.

Som nevnt tidligere kan det være at det av en eller annen grunn er haket av for hurtiglagring under Verktøy -> Alternativer -> Lagre og det kan forklare problemene. Feilmeldingen kan også tyde på at han har åpnet et dokument fra en nettverksstasjon som underveis har blitt koblet fra med påfølgende krasj når Word forsøker å lagre informasjon om gjenoppretting.

Dette er nok en grunn til å aldri arbeide direkte mot nettverksstasjoner eller flyttbare lagringsmedier. Flytt alltid dokumentet til en lokal disk før du åpner dokumentet og begynner å arbeide med det.

Lenke til kommentar
Hvor lå fila du fant?

EDIT: Og hvilken versjon av Word/Office bruker du?

7015465[/snapback]

Husker ikke hvilken sti jeg fant fila på, men den het "Berget Dokument".

Bruker Microsoft Office Word 2003, og fant fram til fila ved å søke på ord i dokumentet som i dette tilfellet var ordet helsepersonell.

Legger ved fila sånn at folk får se hvordan teksten i den var. Teksten var slynget laangt ut til høyre, men hvis man kopierer teksten og paster i word så blir det akkurat sånn som det skal være.

Berget_dokument.txt

Edit: Dette var forresten bare en liten del av dokumentet, så jeg mangler en god del tekst. Har startet med å skrive oppgaven på nytt, og det går helt fint. Takker forresten til alle som var til hjelp. :)

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...