Gå til innhold

Krise! Mistet viktig dokument!

Propofol

Anbefalte innlegg

Jeg satt å skrev på en pbl-oppgave nå akkurat. Følgende skjer:

- Får en feilmelding som sier "en nettverkskobling ble utilgjengelig, endre språk" eller noe sånt

- Worddokumentet jeg skrev på ble lukket

- Jeg åpner dokumentet som er på 11kb og det er helt tomt.

HVA SKAL JEG GJØRE?? Det er et veldig viktig dokument! Hvem kan jeg ringe? Har innleveringsfrist på oppgaven, så dette var helt jævlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær litt snill nå da.

Hvis dokumentet tar 11 KB men er tomt, er det godt mulig teksten fortsatt står der.

Word har en funksjon som gjør at den bare lager endringer (du kan lure på hav det er godt for) men kanskje den i dette tilfellet kan hjelpe deg?

Desverre kan jeg ikke gi deg noen linker, siden jeg aldri har hartt bruk for det, og kanskje du ville spart tid på å bare skrive det på nytt.

Lenke til kommentar
Hvis dokumentet tar 11 KB men er tomt, er det godt mulig teksten fortsatt står der.

Word har en funksjon som gjør at den bare lager endringer (du kan lure på hav det er godt for) men kanskje den i dette tilfellet kan hjelpe deg?

7007519[/snapback]

Nei, det er ikke godt mulig. Det er svært usannsynlig. Et tomt Word-dokument er med standard innstillinger over 20 kB. Funksjonen "Tillat hurtiglagring" som du antakelig sikter til er ikke til nytte her, snarere bry. Det kan være at den har vært slått på og dermed er årsaken til problemet. Den gjør at programmet kun lagrer endringer siden forrige redigering. Det vil si at om han har lagret, ventet, skrevet et tegn og lagret igjen, og programmet deretter har krasjet, så er det kun redigeringer gjort mellom de to lagringene som ble gjort.

Lenke til kommentar
Du får prøve et eller annet recovery-program da, Getdataback f.eks

7007516[/snapback]

Getdataback skaffer nok det meste tilbake.

Har ikke brukt det under nødsituasjoner kun for å teste ut. Funket topp her.

Så lenge det er ikke er lang tid sidne dukumentet ble slettet, så finner nok getdataback det.

Lenke til kommentar
Problemet her er jo ikke at dokumentet er slettet. Problemet er at den versjonen som åpnes er tom. Ellers har du helt rett i at Get Data Back fikser det meste.

7009097[/snapback]

Kanskje recovery-programmet hans ikke er helt med i svingene og ikke klarer å gjenopprette filen ordentlig?

Er jo ingen annen grunn til at bokstavene har forsvunnet.

Med mindre Herr Virus har tatt dem som gissel da? :ph34r::hmm:

Lenke til kommentar

Hei. Bare sånn for å ha det på det rene. Et tomt word dokument er på 0kb, PUNKTUM. hvis fila er på 11kb er det tekst der. Vel hvilken Word versjon kjører du? Det bruker å være slik (Iallefall på Word XP, 2003 at det kommer opp en Sidebar, der du har mulighet til å gjenopprette dokumenter. Eller så kan du se om dokumentet står under File menyen.

Lenke til kommentar
Du får prøve et eller annet recovery-program da, Getdataback f.eks

7007516[/snapback]

Takker for forslag. Link til nedlastning?

Hva skjer når du åpner dokumentet i et rentekstleser som f.eks notepad?

Kjør %temp% og s0k etter .doc filer og se om du finner en tempversjon, husk å ha på visning av skjulte filer og å søke blant skjulte filer.

7007534[/snapback]

Bra forslag, testet det ut og fant desverre ikke dokumentet mitt. Har du noen andre slike forslag?

Lenke til kommentar

No krangler vi ikkje meir om kven som ikkje veit kva han snakkar om. Uthenging av enkeltpersonar er ein uting som ikkje fører noko godt med seg. Eg minner om retningslinjene nr 1 og 2. Så gi kvarandre ein klem og ver snille med kvarandre. :)

Eit par innlegg er fjerna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...