Steinegal Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Edit: Har bestilt meg et Demobrukt X1300 kort så har ikke noe problem lengre. Takk for responsen Mod: Bare steng tråden Er det noen i Stavanger området som kan låne meg et PCI-e skjermkort? Trenger ikke å være noe bra kort. Trenger å låne det til jeg får mitt eget i slutten av månden. (Hvis det kommer på lager til da) Du skal selvfølgelig få betalt noen kroner for tjenesten (Kan også være et PCI kort for den saks skyld, og det er ikke snakk om 1000 kroner for lånet heller) Takk på forhånd Endret 6. oktober 2006 av Steinegal Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 kjøp et brukt og selg det. er vel det beste. Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja kanskje det, men hadde vært fint å ha det før helgen. Resten av delen kom i dag. Men hvis noen har et gammelt kort de vil kvitte seg med, så ta kontakt Lenke til kommentar
Andybandy Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Gjør som meg, kjøp et på Elkjøp, og lever det inn igjen etter 30 dager. Vips, så har man noen mnd med gratis skjermkort Endret 6. oktober 2006 av Andybandy Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Gjør som meg, kjøp et på Elkjøp, og lever det inn igjen etter 30 dager. Vips, så har man noen mnd med gratis skjermkort 7011787[/snapback] Den der er slettes ikke dum, i og med at skjermkortetprisene ofte synker ganske mye på en måned, så da har du råd til noe bedre den neste måneden, og slik kan du holde på, så vips, du har ett godt og "uptodate" skjermkort i lange tider Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 hehe smart men trur de ville bli så sure til slutt at du ikke få kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Vennligst merk Denne tråden opererer i grenseland. Hold dere ontopic. Det oppfordres til utnytting av systemer for å gagne det egoistiske selv, noe som er bortimot det verste jeg ser. Flere slike svar og jeg rapporterer denne tråden til moderator. Trådstarter: Om du skal ha deg et low-end pci-e skjermkort får du et for 300,- , noe som er en helt overkommelig sum for de fleste. Endret 6. oktober 2006 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Gjør som meg, kjøp et på Elkjøp, og lever det inn igjen etter 30 dager. Vips, så har man noen mnd med gratis skjermkort 7011787[/snapback] Gjorde akkurat det samme selv, kjøpte et Pny 7900Gt(Med en utrolig bråkete vifte) på Elkjøp siden jeg ventet på en retursak. Leverte det tilbake i dag og fikk pengene tilbake Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Vennligst merkDenne tråden opererer i grenseland. Hold dere ontopic. Det oppfordres til utnytting av systemer for å gagne det egoistiske selv, noe som er bortimot det verste jeg ser. Flere slike svar og jeg rapporterer denne tråden til moderator. Trådstarter: Om du skal ha deg et low-end pci-e skjermkort får du et for 300,- , noe som er en helt overkommelig sum for de fleste. 7015841[/snapback] Dette er vel litt overkill. Var det ikke en sak for et par år siden om at noen utnyttet 30-dagers returrett-tingen på kjøp av juletrær?!? Hadde Elkjøp sett på denne type utnyttelse (99% sikker på at de er klar over/skjønner at denne tankegangen har en viss utbredelse...) som alvorlig hadde ikke tilbudet eksistert lenger. For 30-dagers returrett er IKKE lovfestet. Hvis noen kjøper et kort, og sender det inn en måned senere, så har Elkjøp fått tilbake samme vare som de sendte ut (de tar den neppe tilbake hvis varen er på noen måte skadet). Kan ikke se at de har tapt noe som helst pga. "handelen". Ergo er det vel heller ingen grunn til å rope "ulv, ulv" for denne type handling? Hvis man ser dette fra din side, og ser på det som svindel/utnyttelse, ber jeg folk om å huske på at slike butikker lokker med masse skjermkortminne for å selge ubrukelige grafikkort. Bare å lese her. 512mb skjermkortminne sier de fra om, men at dette kortet hadde blitt knust sønder og sammen av et hvilket som helst 7900gt 256mb har de vel "glemt" å si fra om. Nei, når butikkene utnytter slike myter til å selge dårlig HW syns jeg at det bør være fritt fram for å utnytte f.eks. denne 30-dagersgarantien. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 etter slik jeg ser det er det vel snakk om 256Mb internminne på elkjøp-kortet også, mens 512Mb er med "hypermemory" minnet fra systemminne... (ikke skyt hvis jeg tar feil ) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det vil alltid finnes wannabe politi Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Hvis noen kjøper et kort, og sender det inn en måned senere, så har Elkjøp fått tilbake samme vare som de sendte ut (de tar den neppe tilbake hvis varen er på noen måte skadet). Kan ikke se at de har tapt noe som helst pga. "handelen". Ergo er det vel heller ingen grunn til å rope "ulv, ulv" for denne type handling? 7018350[/snapback] I og med at Elkjøp da må selge varen som demobrukt/b-vare til redusert pris så har de tapt inntekt. Produktet kan også i utgangspunktet ha blitt solgt til en såpass rabattert pris at de kun hadde noen få kroner i fortjeneste på salget. Om de da i tillegg må selge det enda billigere, vil de faktisk gå i minus. Utnytting av en såpass bra ordning ser også jeg på som både egoistisk, umorask og ødeleggende for ærlige kunder som må benytte seg av ordningen. Jeg støtter Sobient fullt ut. Endret 7. oktober 2006 av squabbish Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Elkjøp bruker dette bevist for å skape en trygghet for kundene som handler hos seg. Tror de tjener mer på å få de litt "usikre" kundene enn de få kr de taper på å selge de brukte varene med et minmalt avslag. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Elkjøp tjener stort på denne ordningen totalt sett, så jeg tror ikke de gråter så veldig mye om de blir utnyttet av og til. 30 dagers fri returrett gjør at det er lettere for folk å handle selvom de ikke er helt sikker på om de trenger varen. En annen ting er at det blir glemt av at man skal levere tilbake varen. (Snakker av egen erfaring hehe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå