Netherstorm Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei, jeg har trådløst nett hjemme og har lyst å dele med to naboer, hjemme har jeg en trådløs ruter og en D-Link DWL-2100AP som virker som AP-repeater for fin rekkevidde i hele huset og for fine dager ute. Avstanden fra mitt hus til naboene er ca. 50 meter og vi bor i en triangel som illustrert i vedlegget. Hus 1 er mitt hus og det er herfra nettverket skal deles, hus 2 har bare bærbare datamaskiner så der trengs det bare et aksesspunkt for å dele der, hus 3 har allerede nettverk og skal ha kobling direkte til maskin. Hvilket utstyr trenger vi for å gjøre dette enklest mulig? Jeg er vant med routere og aksesspunkt, men jeg har ikke peiling på antenner, rekkevidde og deling mellom hus så jeg håper på hjelp fra dere her. Pris har ikke så mye å si så lenge det er kvalitet, men billig og bra er ingenting i veien for heller. Det er kanskje også verdt å si at hus 2 er lavere stillt enn hus 1 og 3, forskjell på omtrent 5 meter maks, men det er så og si fri sikt fra hus 1 og 3. Takker og håper på svar. nettverk.bmp Lenke til kommentar
tthen Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har satt opp et trådløst nettverk som du beskriver, på 3 hus, fungerer utmerket. Jeg bruker uteantenne på den trådløse routeren som skal dele, se link: http://www.telefonselskapet.no/Nettverkspr...an_antenner.htm På repeaterne bruker jeg også en litt sterkere antenne enn de som står på orginalt, for å forbedre mottak av signalet. Det viktigste er at du får en god og stabil rundstråle antenne, jeg bruker ANT-om8. Denne antennen må du høre pris fra forhandler. Det er også viktig å unngå å sende ut på samme kanal som naboer, dette kan fort føre til ustabilitet. Hvis ingen naboer er på kanal 1,6 eller 11, så bruk en av disse, helst kanal 11. IKKE bruk samme ssid, sett opp 3 forskjellige ssid. LYKKE TIL! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå