Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Pleier bare å bruke en 3pin vifte forlegelses kabel jeg , så setter jeg jumperen på enden av den. Noe ala' en slik : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312472 Endret 8. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har ikke alle ny hk en automatisk resetter? Mitt asrock kort resetter viss pc ikke klarer å starte, dette krever bare fra meg at jeg trykker på av/på knapp to ganger. Enkelt nok for meg. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 som sagt, det er ikke alle hovedkort som har denne funksjonen, og har selv opplevd at den funksjonen ikke trenger virke hver eneste gang Lenke til kommentar
larswey Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 også kalt pilotbryter. Og med sikring mener du beskyttelse 7014165[/snapback] Ja for eksempel. Tenkte også på noe ala sikringen du finner på våpen, hvor du må fjerne en sperre for å kunne trykke inn knappen, som da kalles sikring. 7019597[/snapback] det er vel forskjell på "safety" og "fuse" Lenke til kommentar
Changis Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) ja, den sikringen det her handler om (safety) er et lokk som sikrer bryteren for aa bli uheldigvis paaslaatt ved at det dekker bryteren, aa du maa loefte lokket for aa kunne bruke den.. den andre typen sikring (fuse) har ingenting med denne guiden aa gjoere. (med mindre du ikke har peiling paa aa lodde, aa klarer og kortslutte slik at du ryker en sikring ) sikring er en leder som smelter og bryter kontakt ved overbelastning. (gjelder ikke automat sikring) Men ettersom pilotbrytere generelt er 2 pins, saa egner de seg daarlig, da du har tross alt 3 individuelle ledere som skal funke som 1-2 (3) og (1) 2-3* * = tall i parantes er ikke i bruk, tall med bindestrek imellom viser koblingen Endret 11. oktober 2006 av Changis Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Hehe, har faktisk tenkt tanken å lage en sånn selv. Men plasser knappen på innsiden av kabinettet da. For hvis du reseter CMOS mens maskin er på går det til helvette! En pilotknapp burde vel fungere fett? 7006942[/snapback] jasså, kunne ikke motså fristelsen å prøve du heller?? haha og forresten... det er noen hoverkort med automatisk Bios-reset... som f. eks. mitt K9N GENIALT! det er så deilig å slippe å sitte å pirke med en jæ*** plastikkpinsett langt nede i hovedkortet.... bare restart, og under oppstart slå av manuelt og start på nytt, funker som en drøm Endret 15. oktober 2006 av Hagr Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) En passende ekstern bryter finner du her. 7014464[/snapback] Er det bare jeg som tenker at det går med bare 2 punkt? det er enkelt;) PS: dette er en enkelt tegning som forklarer, JA den er dritstygg Dette er da en enkel ON-OFF bryter som dere ser. Som jeg håper dere ser rettere sagt.. PS: bare sleng inn en kommentar om den der, burde vel i teorien fungere om jeg ikke fikk meg en dram for mye igår og roter litt med hodet så tidlig på morgenen.. Endret 22. desember 2006 av b0rre Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 PS: bare sleng inn en kommentar om den der, burde vel i teorien fungere om jeg ikke fikk meg en dram for mye igår og roter litt med hodet så tidlig på morgenen.. 7555250[/snapback] Du fikk deg nok en dram for mye.. Ettersom jeg kan begripe vil det her bli kontakt mellom alle polene hele tiden, uavhengig av bryterens posisjon. Når 1+2 er koblet sammen på en pinne, og 2+3 sammen på den andre, så vil det jo også bli konstant forbindelse mellom 1 og 3, selvsagt forutsatt at de to delene av den oppsplittede lederen 2 er i forbindelse med hverandre. Hvis man bruker dioder på rett måte kan man kanskje få den koblinga til å virke, men jeg ville for enkelhets skyld heller brukt et vekslende rele i samarbeid med sikkerhetsbryteren.. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 likte best syar2003 sin metode, enklere og litt meir idiotsikker den.. Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Er det bare jeg som tenker at det går med bare 2 punkt? det er enkelt;) PS: dette er en enkelt tegning som forklarer, JA den er dritstygg 7555250[/snapback] Hehe, bOrre... Du kortslutter jo alle 3 lederene uavhengig av bryterens posisjon Passende bryter du neppe dulter borti (fordi du må ta i litt for å skifte posisjon på bryteren) : http://www.clasohlson.no/Product/Category....3;251712;251540 Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Genial guide! Har irritert meg over at alt av tilkoblinger absolutt må plasseres rundt BIOS-resettpins, så dette er vel løsningen Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Noen som vet om en pilotbryter som passer til dette? Har søkt litt, men finner ikke noe... Takker for all hjelp! Endret 7. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Lolifier Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 også kalt pilotbryter. Og med sikring mener du beskyttelse <{POST_SNAPBACK}> Ja for eksempel. Tenkte også på noe ala sikringen du finner på våpen, hvor du må fjerne en sperre for å kunne trykke inn knappen, som da kalles sikring. I elektro verden er en sikring noe som automatisk skal koble ut ved feil. Derfor blir du retta på når du sier en bryter med sikring Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Dette som er kjekt med noen hovedkort, slik det jeg har - Abit IN9 32X MAX, som kommer med bios-reset bryter bak sammen med alle inn/utgangene på hovedkortet bak. Er bare til å dytte opp, så vil maskinen skru seg av hvis den er på, og når du dytter den ned igjen, så skrur maskinen seg på og starter opp med default bios innstillinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå