hermok Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har nettopp formatert pc og den ble plutselig treg. Det er en topp PC med 2 gig ram og fx 55 prosessor mm Nå får jeg ikke startet den engang. Prøver å kjøre recovery og reformatere men PCen finner ikke harddisken?? What to do? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Se etter løse ledninger inni maskinen. Bytt ledning å se om det kan hjelpe. Last ned et diagnoseverktøy fra harddiskprodusentens hjemmeside. Ellers: (skrev dette før jeg leste hele teksten, harddisk men gidder ikke slette det da det kan være til nytte likevel.) Last ned og kjør memtest. Memtest finnes i to versjoner. Memtest86+ 1.65 (merk plusstegnet) er den hittil nyeste, men min erfaring er at den ikke klarer å kjøre på enkelte maskiner. Versjon 3.2 er en litt eldre versjon, men til gjengjeld så har den virket på alle maskiner jeg har testet. Nedlastingslinker (nb: les teksten på sidene for virkemåte og installasjon) Memtest86+ V1.65 Memtest86 V3.2 Endret 5. oktober 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Dette har skjedd med meg... Jeg fant ut at kabelen til harddisken ikke var skikkelig tilkoblet Lenke til kommentar
hermok Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Dette har skjedd med meg...Jeg fant ut at kabelen til harddisken ikke var skikkelig tilkoblet 7008262[/snapback] Hmm.. det må jeg sjekke. Kommer ikke inn på PCen lengre så kan ikke laste ned noe Lenke til kommentar
hermok Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Dette har skjedd med meg...Jeg fant ut at kabelen til harddisken ikke var skikkelig tilkoblet 7008262[/snapback] Hmm.. det må jeg sjekke. Kommer ikke inn på PCen lengre så kan ikke laste ned noe 7012068[/snapback] Rikket litt på ledninger mm og pc starter som den skal men problemet fra før med at Pcen er treg og henger seg er der fremdeles. Har oppdatert skjermkort drivere. Er det mer jeg bør gjøre? Endret 6. oktober 2006 av hermok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå