Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot problemer, og svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei.

Det hele begynte i går da jeg restartet maskinen, først fant den ikke musen, så tastaturet.. dette løste seg da jeg startet den på nytt igjen. Men i dag da jeg slo den på ville den ikke starte. Okay, alle viftene starter og kjører som bare d, men får ikke noe boot lyd eller noe bilde på skjermen...

Kan noen hjelpe meg her?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat det samme problemet idag. Maskinen har våre litt trøbblete den siste veka, og idag nektet den å boote.

Maskinen starter ( cpuen går), men den vil ikkje boote frå harddisk og skjermen er svart.

Har prøvd å bytte ram slot og brikke, men fungerte ikkje.

Kan det være HK som er problemet, ev. skjermkort, harddisk?

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme problemet i går. Det hele startet med at vifta til PSU en sluttet å virke (har vært plaget med sluring over lengre tid). Dro til en kompiss og fikkk ny vifte siden han hadde en liggende.

Så kom jeg hjem skulle sette på plass PSU'en igjen når jeg koblet på hovedkortet kom det et gnist men ellers var alt som normalt.

Når jeg nå skal boote pcen virker det som det er kun prosessoren som begynner å gå. Jeg trodde først det var skjermkortet siden skjermen var svart og jeg fikk opp "no signal", men prøvde med et annet skjermkort å det funket fremdeles ikke.

Så jeg har min sterke mistanke om at det er hovedkortet som er gåent hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...