Gå til innhold

Slik blir all støy borte, kanskje?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vet ikke om dette akkurat er riktig underforum - men det handler vel om lyddemping, så da kan det kanskje passe likevel?

Jeg er veldig opptatt av lydløse pc'er. Den tid er forlengst forbi da slik kunne gjøres uten aktiv kjøling, så da gjenstår kun to alternativer: Å putte pc'n i en lydtett boks - med vifte? og så har du bråket tilbake igjen. Det andre er selvfølgelig løsningen: få den ut av rommet, bak en vegg, ta ledningene i gjennom.

Men det burde faktisk finnes en enda bedre løsning - og slike løsninger finnes jo for TV og IR-fjernkontroller etc., ganske enkelt en trådløs forbindelse med brukbar rekkevidde.

Så kunne man sette pc'en på loftet, i kjelleren eller et annet rom hvor man ikke kunne høre den - og skjerm, mus og tastatur funket via radiosignaler.

Men finnes det idag noe utstyr som gjør dette mulig?

Alternativt kunne man vel tenke seg litt lengere ledninger - for mus og tastatur skulle det kanskje ikke være så vanskelig, skjermen ville kanskje være det største problemet å benytte lang kabel på. Finnes det noen erfaringer om slikt?

mvh, Rolf

Endret av rofl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, beste løsning for helt lydløs er å bruke forlengere og sette selve maskinen et helt annet sted.... men det finnes også en del ulemper med dette.

Jeg kjører selv server-maskinen min slik, gjenom en vegg, slik at den bir "lydløs" for meg der jeg faktisk sitter.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...