Morten K Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 okey =) men BARE for og spørre, men hadde eltaxen gått til CLSC 10 ene da? bare for og spørre 7250770[/snapback] Foreslår at du leser dette. Lærerik lesning. Lenke til kommentar
Sk0rpio Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Okey Takk skal du ha Morten : Så Nad foreksempel hadde gått ganske bra ja? har 4 10'' , men vill ha mere Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) 4x10" krever mye power. En Nad 208 eller 218 vil gjøre en god jobb. En billig surroundreciver kan du bare glemme,de vil ikke klare den jobben i det hele tatt. Det sier seg selv. Eltax AVR-800. 320 watt inn og 900 watt ut! Er det mulig tror du? Nei selvfølgelig ikke. Eltaxen gir ca 6x30 watt i beste fall. Det er ikke akkurat noe å skryte av. Endret 10. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Skal du ha CV må du ikke kjøpe noe av den nye dritten.. !! Kjøp deg noen strøkne DC 12 istedet! Det er bare DC series (DC=Dual Coil) som duger av Cerwin Vega høyttalere.. Har selv et par med DC1515 som er noe av det råeste som er laget, hvis man ser bort ifra PA utstyr. Men da trenger du en god del mer strøm enn det forsterkeren din kan gi. Jeg kjører 1200W på hver høyttaler (En NAD 218 på hver) og det er akkuart passe Lenke til kommentar
1ar Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Kjøp heller disse!Mer en nok bass i dem, pluss at du får myye bedre fylde i mellomtonen! Det er mulighet for bi-whiring, og jeg skal love deg at de spille høyt nok! Dyre er de heller ikke, sjekk prisguiden Et annet alternativ er å kjøpe dem fra fynda.se og hente dem i Sverige om du bor nær. Fynda sender ikke til Norge skjønner du! Den eltax-forsterkeren er desverre ikke så god. Altså, du kan tenke deg selv: strømforsyningen klarer max å suge inn 320W ifølge spesifikasjonene. Ca halvparten av dette går til varme, men allikevel påstår eltax at denne forsterkeren kan gi 6 x 150w? Lykke til med tryllingen Eltax! 320/2=160, 160/6=26. Denne forsterkeren klarer kanskje å gi ut 26w pr kanal på en god dag! Så kanskje du bør se etter en brukt stereo harman/kardon eller NAD forsterker rundt omkring? Disse koster ikke mye, men er strømsterke og godlydende! Puh, ble visst langt dette innlegget her... Men du får ha lykke til med kjøp av nytt anlegg! 7006485[/snapback] Trodde du elsket CV eg?! hehe Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei. Slik som jeg ser det er det noen som mener CV er drit og resten mener CV er best. som noen sier er det VELDIG vanlig at man "vokser" fra cv. men ang. det med den eltax`n den er målt med 1 kanal i steden for alle kanaler samtidig og lav forvrengning slik som NAD og H/K. Det er mangen som kjøper den eltax`n pga pris og "watt" noe som burde ha hjulpet eltax til å lage bedre produkter enn det, selv om eltax concept 600 har 600watt så betyr ikke det at du kan sette på en forsterker som står å sender ut 600w til høyttalerene i 10 time (eller en hel fest) Tvert imot, det er max effekt`n på høyttalerene alså det den tåler på kort tid. men tilbake til cv greiene: jeg synes du burde tatt deg en tur innom Hi-Fi Klubben og hørt noe cv. det har jeg gjort, å det spilte faktisk klart og høyt. jeg trodde liksom at man ikke kunne høre alle orda i sangene og filmene og resten av orda blei utydelige, men for.eks cls serien har "balansert tone gang". Det jeg skrev om eltax var muligens litt mye negativ, ikke det jeg har hørt eltax men når jeg var ny på avforum så lagde jeg et oppsett meg 2x 10" eltax subber,eltax avr-800,eltax concept 600 og eltax dvd-spiller.....for å si det sånn: jeg fikk klage og klage på at jeg måtte IKKE kjøpe eltax. Etter det har jeg vurdert eltax mangen ganger, men jeg sliter fremdeles med hva jeg skal kjøpe etter konfen Muligens det ble litt offtopic men putt putt. MVH: DJ_VEGA Lenke til kommentar
cRave Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 AVR-900 spiller Concept 600 (4x10") lett. Avr-900 er mye kraftigere enn Avr-800! Mye for pengene her. Anbefaler på den sterkeste.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 AVR-900 spiller Concept 600 (4x10") lett. Avr-900 er mye kraftigere enn Avr-800! Mye for pengene her. Anbefaler på den sterkeste.. 7648883[/snapback] Skjønner ikke hvorfor folk kommer med sånn feil info hele tiden Les litt her du så skjønner du hva jeg mener Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 AVR-900 spiller Concept 600 (4x10") lett. Avr-900 er mye kraftigere enn Avr-800! Mye for pengene her. Anbefaler på den sterkeste.. 7648883[/snapback] Skjønner ei heller ikke hvorfor folk kommer og foreslår noe så stort dritt som det der. Makan til møkk. En venn av meg hadde dem, og makan til pappa kasse lyd skal du lete lenge etter. Har selv hatt slike, som jeg fikk. Og gikk over til Jamo E770 sammen med Jamo AVR-693 Virkelig mye bedre Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Dere har rett 7660968[/snapback] Men hvis de gjør nytten for deg er det jo supert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå