Gå til innhold

Valg Av Høyttalere!

Anbefalte innlegg

Heisann folkens , jeg har funnet ut at jeg skal ha meg nye høyttalere.

Dem gamle høyttalerene min er Proson Hfc10MK2, og har tenkt på Cerwin Vega CLCS 12 kansje :)

Den forsterkeren jeg har nå for tiden er Eltax AVR 800. Klarer Eltaxen og drive Cerwin Vega CLSC 12 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller disse!

Mer en nok bass i dem, pluss at du får myye bedre fylde i mellomtonen! Det er mulighet for bi-whiring, og jeg skal love deg at de spille høyt nok!

Dyre er de heller ikke, sjekk prisguiden

Et annet alternativ er å kjøpe dem fra fynda.se og hente dem i Sverige om du bor nær. Fynda sender ikke til Norge skjønner du!

Den eltax-forsterkeren er desverre ikke så god. Altså, du kan tenke deg selv: strømforsyningen klarer max å suge inn 320W ifølge spesifikasjonene. Ca halvparten av dette går til varme, men allikevel påstår eltax at denne forsterkeren kan gi 6 x 150w? Lykke til med tryllingen Eltax!

320/2=160, 160/6=26. Denne forsterkeren klarer kanskje å gi ut 26w pr kanal på en god dag! Så kanskje du bør se etter en brukt stereo harman/kardon eller NAD forsterker rundt omkring? Disse koster ikke mye, men er strømsterke og godlydende!

Puh, ble visst langt dette innlegget her... Men du får ha lykke til med kjøp av nytt anlegg! :)

Endret av CurSi0
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med resten av folka som har svart her, styr unna CV, jeg er sikker på at du vil komme bedre ut av det med Dynavoice eller QLN! Greit nok, det er mye bass i CV sine høyttalere, men denne bassen er veldig grumsete, og all bass ligger rundt 50 hz. Samme buldring uansett hvilken musikk med andre ord. Styr unna!

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med resten av folka som har svart her, styr unna CV, jeg er sikker på at du vil komme bedre ut av det med Dynavoice eller QLN! Greit nok, det er mye bass i CV sine høyttalere, men denne bassen er veldig grumsete, og all bass ligger rundt 50 hz. Samme buldring uansett hvilken musikk med andre ord. Styr unna!

7011559[/snapback]

Helt enig, de CVne vil du bare "vokse fra" om ett år eller noe uansett.

Og hvis du er gald i bass så kan du jo kjøpe en subwoofer etterhvert i stede

Lenke til kommentar

eg kjøpte meg JBL Northbridge E-90 i dag, og er kjempe fornøyd! Er på tilbud hos Hifi-center kjeden for tiden også, førpris 7600,- tilbudspris 4995,- :)

Bruker de med Pioneer vsx-916 som jeg også kjøpte i dag :)

Er meget fornøyd med lyden til nå.

Lenke til kommentar
eg kjøpte meg JBL Northbridge E-90 i dag, og er kjempe fornøyd! Er på tilbud hos Hifi-center kjeden for tiden også, førpris 7600,- tilbudspris 4995,- :)

7085143[/snapback]

Morsom høyttaler med masse trykk,men bassen går ikke spesiellt dypt.

Har hatt et par E-90 selv.

Anbefaler deg å kjøpe en effektforsterker til høyttalerne dine.

Pioneeren din klarer ikke drive E-90 på en skikkelig måte. ;)

Lenke til kommentar
Helt enig, de CVne vil du bare "vokse fra" om ett år eller noe uansett.

Og hvis du er gald i bass så kan du jo kjøpe en subwoofer etterhvert i stede

7051409[/snapback]

Støttes. Også vil en subwoofer spille langt renere enn CV-høytalere, samtidig høytalerene dine blir avlastet av subwooferen og spillere renere de også.

Størrelse, effekt, etc på subwoofer kjøpes jo også etter behov, om du skulle ønske mer bass enn uten noen sub til å begynne med :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest member-101642

Det hadde kommet lyd, men ikke god lyd. Eltaxen er for svak til å drive to tiere, selv om den er oppgitt til 6*150watt. Det er med andre ord ikke optimalt, men lyd får du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...