Mar10n Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei! Kan noen forklare meg veldig nøye hvordan man lager en av/på knapp? Jeg vil gjerne ta utgangspunkt i en lysbryter, hvis det gå da... Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
Changis Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 du kan nok ikke bruke en lysbryter, da paa knappen kun skal kortslutte to punkt en kort stund.. har du en lysbryter vil du starte maskinen, og saa vil den skru seg av eigjen etter ca 4-5 sekund. bruk en enkel trykk knapp (ps hvis du bruker en gamme AT pc, saa kan du bruke bryter, ellers ikke) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du må ha en Impulsknapp, men du kan bruke en lysbryter som et mellompunkt da. Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Du må ha en Impulsknapp, men du kan bruke en lysbryter som et mellompunkt da. 7006302[/snapback] Ok, men kan noen forklare hvordan man lager det med en annen knapp da? Lenke til kommentar
chase Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du må ha en Impulsknapp 7006302[/snapback] Ok, men kan noen forklare hvordan man lager det med en annen knapp da? 7007295[/snapback] Som klekkus sa, du må bruke en Impulsbryter. Det denne bryteren gjør, er å sende en strømpuls i så lenge du holder knappen inne. Her er eksempel på en impulsbryter: Petter Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Du *kan* lage det med en lysbryter, men da må du manuellt slå av/på bryteren for å starte. Hvis du bare slo den på, så hadde nok maskinen bare startet på nytt om og om igjen i evig sirkel. Med andre ord er det lite egnet, og tungvindt. Du bør bruke en impulsbryter. Det er ikke å vanskelig å få fatt i heldigvis =) -Stigma Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det funker med en vippebryter med flere posisjoner da, så kobler han til slik at det bare kommer strøm igjennom når bryteren er på midten Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 7014043[/snapback] Hvor kan jeg kjøpe en slik en ? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Elfa.se hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Fant ikke noe der jeg :S Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hva mener du med fant ikke noe der? Er det bare iluminum knappen du finner der eller? Lenke til kommentar
Exerqtor Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Får kjøpt dem på bilextra.. Kjøpte en der for 49,- Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Bulginknapper nei, der får du bare cardic brytere Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 De brytertne der på elfa var dyre!! Er det noen plasser lignende brytere er billigere. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du kan benytte en vanlig ringeknapp (som faktisk også er en impulsbryter). Denne finnes i mange utgaver i byggvarehus, jernvarehandler m.m. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hmm... Såvidt jeg husker så er det ingenting i veien for å bruke en vanlig "latching" bryter som av/på knapp... Pc'n vil ikke restarte seg (prøv å hold inne knappen og se). Mine gjør iallefall ikke det. Saken blir jo at for å slå pc'n _av_ igjen så må du "slå av" og "slå på" bryteren enda en gang... Så det blir litt teit. Men man får jo "lysbrytere" som momentanbrytere også, ref. døråpnere. -C- Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 funker fett å bruke en "en pola bryter" (sånn som man skrur på taklyset med) det følger med en bitterliten fjær som man kan sette under lokket så du kan bruke den som impulsbryter... jeg har selv satt opp på alle garagene i nabolaget så jeg vet det funker ;D Lenke til kommentar
chase Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hmm... Såvidt jeg husker så er det ingenting i veien for å bruke en vanlig "latching" bryter som av/på knapp... Pc'n vil ikke restarte seg (prøv å hold inne knappen og se). Mine gjør iallefall ikke det. Saken blir jo at for å slå pc'n _av_ igjen så må du "slå av" og "slå på" bryteren enda en gang... Så det blir litt teit. Men man får jo "lysbrytere" som momentanbrytere også, ref. døråpnere. -C- 7249432[/snapback] PCen vil restarte seg.. Nyere PCer har den funksjonen at hvis du holder inne bryteren i mer enn 5 sek, slår PCen seg av. På eldre PC'er var det bare en vanlig AV/PÅ-bryter, hvis du husker det. Hovedkortet registrerer pulsen fra bryteren, og mer enn 5 sek, så slår PC'en seg av Petter Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nei... Dette er kun hvis PC er _på_ i utgangspunktet. Hvis du holder inne bryteren på en pc som er av så slår den seg på og ferdig med det... Iallefall de 4 som jeg nettopp testa på... -C- Lenke til kommentar
chase Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nei... Dette er kun hvis PC er _på_ i utgangspunktet. Hvis du holder inne bryteren på en pc som er av så slår den seg på og ferdig med det... Iallefall de 4 som jeg nettopp testa på... -C- 7269251[/snapback] Hm, på min slår den seg av etter 5 sek.. Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå