Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får formatert, men ikke installert windows

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har 2 disker, en 120gig (IDE) og en 40gig (IDE), og en daq sa bare 40giggern min adios amigos, den slutta og funke, fikk ikke formatert den i windows engang.

Pcn min ble MEGET treig, tok laaang tid og boote, tok lang tid og gjørenoe som helst på den.

Siden det har vært over et år siden jeg har formatert, fant jeg ut jeg skulle formatere, og satt i plata og boota fra CD-rommen, installasjonen starter, jeg velger install og formaterer og partisjonerer disken ( en partisjon på 20gig og en på 100), og når jeg prøvde og formatere 40giggern fikk jeg en feilmelding. Jeg lar disken være, og formaterer bare 120giggern, og etter format så skal du jo restarte pcn for å starte installasjonen, men nå hopper han over boot from cd, og så kommer det " laster maskinvarekonfigurasjonen ", og blir svart skjerm. Etter 5+ minutter, kommer formateringsprogrammet opp, og finner ingen disker :S, men disken funka for 10 min siden.

HK: Asus N87X tror jeg

CPU: 2800+ AMD

Ram: 712 DDR 3200, to like rambrikker

Disk: Western Digital 120gig.

Var litt mye og kansje litt dårlig forklart, men jeg håper noen orker og lese og kansje hjelpe meg. Jeg drar til tyskland på 10dagers ferie på lørdagsnatta, håper og ha det fiksa til da :)..

Takk for all hjelp,

Kim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at disken er ødelagt, men sannsyneligheten er litt liten når jeg AKKURAT har fått kontakt med den, og han finner den i bios og alt :|.

Noe annet hardware problem tror jeg heller ikke..

Har prøvd med to forskjellige plater.

Lenke til kommentar

Okei, liten update.

Virker som at 120gigdisken min er avhengig av 40gigdisken, fordi han finner ikke 120giggern i installen av windows UTEN 40giggen koblet i.

Jeg fikk installert windows, men du aner ikke hvor treig det går, får ikke installert hovedkortdrivere engang.

Må jeg kansje bestille meg ny disk?

Lenke til kommentar

Kanskje du ikke har primærpartisjon på 120GB'en, at det er derfor den er avhengig av den andre. Men trodde ikke det lot seg gjøre å kjøre installasjon da ...

Når du kjører installering med bare 120GB'en tilkoblet, så skal du få en meny hvor du velger partisjoner. Da fjerner du først det som ligger der, og så oppretter du ny. Ref bilde #3 her:

http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm

At det går tregt må være fordi den defekte 40GB'en er tilkoblet.

Du kan ellers sjekke disker med diagnostic program som du finner på UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...