HHHans Hansen Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 nettopp kjøpt amd athlon xp 2200 1.8 ghz... på hovedkortet mitt som KAN ta xp 2200 fær jeg besjed at den ikke vet hvordan prosessor d e å at den da går på 1350.... d kan være noe me at den legger seg nert den gammle prosessoren min en duron 1.3... dette fikk jeg ordnett me å se på et anna forum da skulle jeg sett clocke frekvensen opp på 133 eller sånt... da virka den.... men va veldi ustabil... restarter vist jeg spiller eller gjør andre ting i løpet av 10 min... + at den blir veldi varm (65 - 70) men d som e rart e at vifta mi tar en xp 2600 2.4 gig har 400 w strøm forsyning. lurer på går d an å stille opp vifta eller no sånt??? eller gjøre den mer stabil vertfall.......... Alle svar er velkomne :smile: Lenke til kommentar
erl Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Først trenger vi litt mer informasjon hos deg. Hvilken kjøleribbe og vifte bruker du? Hva har du mellom CPU og kjøleribbe; kjølepasta eller thermalpad? Lenke til kommentar
HHHans Hansen Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 D e sånne ting æ ikke har peil på...... d va pasta på kjøleribba som va fast i vifta diger klomp..... vet ikke ka den het siden æ va i butikken å kjøpte den der fikk æ besjed om at den skulle ta amd athlon xp 2600+ da burde den d...... men skal prøve å finne ut ka den heter..... men trur d e no galt me fsb fordi den viser bare 200 når d skal stå 266 ...å æ fåkke stilt fsb.... bare viost æ stiller cpu clock på 133 da viser den at d e 2200 1.8 ghz prosessor.. men ikke ellers... å da blir den ustabil å varm å d e jo litt rart fordi d e en 1.8 gig prosessor ........ ARGH allti no feil me maskiner Lenke til kommentar
HHHans Hansen Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 D e en globalwin ettelleranna max xp 2600+ Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Har du lest manualen? På mange av hk'ene finnes det en jumper som du skal bruke for å stille "default fsb" til 100 eller 133. På helt jumperfrie hk så stilles dette et eller annet sted i bios. Hvis du bare forandrer fsb i bios slik du vanligvis ville ha gjort når du overklokker så er det ikke alltid at dividere til AGP og PCI bus'en forandrer seg. Dette vil si at du får en for høy frekvens på PCI og AGP portene og ting henger seg. Lenke til kommentar
HHHans Hansen Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 da e d no anna æ må gjøre for å årdne maskina mi??? æ må stille cpu clock uansett for å få den t å virke som en 1.8 gig har jumper fritt hk å æ kan stille mellom 100 å 133 på den fsb greia men d sjer ikke no.... stiller jeg 133 på cpu clock da forandrer fsben sæ t 266 istede for 200 ...... vet ikke no æ kan gjøre Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hva slags merke og modell er Hovedkortet? Selv på noen Jumperfrie hovedkort er det en jumper for å velge mellom 100 og 133MHz buss. (200 og 266MHz DDR). Denne pleier ofte å stå på 100MHz som standard. Selv om du kjører FSB på 100MHz så er det oftest mulig å forandre RAM til 133MHz i BIOS (men FSB blir fremdeles 100MHz), og hvis du øker FSB manuelt til 133MHz så kan maskinen somsagt bli veldig ustabil, eller ikke fungere i det hele tatt. Lenke til kommentar
HHHans Hansen Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Shuttle AK32 heter kortet å skal ta max amd athlon xp 2200+ Lenke til kommentar
HHHans Hansen Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Nån som vet ka æ kan gjøre???? Kjøpe ny vifte så den ikke blir d??? men d e rart fordi vifta tar jo 2600 amd athlon xp Takk vist noen hjelper meg :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 200/266MHz (Bios adjustable) står det på Shuttles hjemmesider, så regner med at du kan gjøre det meste i bios.. Da skal du sette fsb til 133 og multiplieren er vel 13,5. 133*13,5=1800MHz En annen med omtrent samme problem satte bare multiplieren på auto, og selvsagt fsb til 133 så fungerte det. Ellers ville jeg dobbeltsjekket i manualen om det kan være en jumper som velger mellom 100 og 133 fsb. En mulighet til at maskinen blir ustabil kan jo være temperaturen. Du nevner rundt 70 grader.. det burde ikke være noe problem, men tviler på at du har montert kjøleren rett og med skikkelig kjølepasta. Les gjennom Goop-guiden for mer kjøleforståelse! Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
HHHans Hansen Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Tusen Tusen takk for alle svar :smile: d va go hjelp.... skal kjøpe en kraftigere vift i mårn.... skal rense prosessoren + montere vifta ordentli :smile: Takk for hjelpa.... skal anbefale http://www.overklokking.no til alle mine venner me data problemer :smile: Lenke til kommentar
HHHans Hansen Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Fy faan vakke enkelt å få tak i rikti vifte. Mine lykke treff i går å i dag.... I går: knakk en pin på slot A der vifta skulle være.... eller når æ åpna kabinette va den knukke heldivis bruker vifta mi 2 pins på hver side så den holder. I dag: kjørte 1t å 15 min for å komme t tønsberg dro på komplett å handla ny mus som kom på søndag t norge.... sku ha vifte åsså... neida va utsolgt fikk om ca 4 tima.... de hadde vifte t 2100+ da. gidda ikke vente. d va en kammerat som kjørte... reiste derfor t sandefjord ca 15 min .... der fant vi en komplett butikk... parkerte bilen va inne i butikken i ca 1 min fikk vite at di va utsolgt der, fikk i mårn... kom ut hadde kompisen fått p-Bot 500 kr..... kjørte der den gammle komplett butikken i sandefjord lå... starta en ny butikk der... han fikk vara...... prøv å gjett........... I MÅRN!!!....... kjøpte kjøle pasta der da så fikk bytta ut den som va på min vifte.......... bra dag i dag.... ja jæm turen tok 1t å 30 min :smile:.... forezten di va jewli greie på komplett i tønsberg.... jewli rå butikk å handle i. Anbefaler den t aøøe som bor i nærheten Konklusjon: Ikke kjøpt vifte. kommer nok ikke t å reise dit i mårn heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå