lokeland Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har hatt vannkjøling nå en stund og har konkludert med at det er for mye styr for meg. Jeg er avhengig av å alltid ha en PC som funker til en enhver tid pga. skolearbeid og skal derfor gå over til luftkjøling igjen. Derfor er jeg ute etter en god CPU-kjøler til rundt 300-400kr. Har et ASUS A8N-SLI Deluxe (s939) med en 3200+ CPU. Trenger å kjøle det godt og støysvakt! Noen forslag? Med erfaringer, helst. Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 På xs er det en veldig bra tråd om emnet. Link Lenke til kommentar
Roug Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 ingen norske butikker som selger de der da fant de ikke på prisguiden i hvertfall Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Se litt etter, du. Thermaltake, scythe og thermalright, for å nevne noen, er til salgs i Norske butikker... Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Roug: Jeg hadde ingen problemer med å finne de 3 første jeg lette etter i prisguiden. Noctua NH-U12 Tuniq Tower 120 Scythe "Ninja" Lenke til kommentar
Roug Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Tenkte på den Titan Amanda da.. De andre vet jeg at blir solgt i norge, Tuniq tower 120 er det bare en butikk som selger og det er Databutikken.com eller noe sånt, men den er de tomme for Har Noctua, og så på Scythe "Ninja". koster en del, så får vente litt med den, men har en Big Typhoon jeg trur jeg kommer til å bruke:) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 scythe infinity er vel den beste. vet ikke om den selges i norge men finnes jo mange utelandske nett butikker og da... Selv skal jeg bestille masse snacj fra Petra... Petra`s Tech shop Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) jeg har nettopp kjøpt en thermaltake big thypoon og den kjøler min overklokkede 3200+ ved 2,5ghz på 28grader. ved full load går den aldri ver 38-39grader. kan anbefale denne kjøleren på det sterkeste den støyer også lite noe som er et pluss. Endret 7. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
eXa Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 dfi hovedkort ikke sannt? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Tror jeg rett og slett går for en nevnte kjølern + Zalman sin HD-kjøler + Zalmans passive chipsetkjøler + Thermaltake sin passive VGA-kjøler. Vurderer også modifisering av PSU slik at den kjøles passivt via. heatpipes. Hadde det vært noe? Edit: Målet er å ha en passiv kjølt PC uten vifter, men samtidig temperaturer som er helt ok. Eventuelt en vifte (120mm eller 140mm) på med lav RPM. Lurer også litt på om stål isolerer varme veldig mye? Vurderer å mekke et kabinett som skal bli luftig og det vil da ha stålplater på sidene. Tenkte å borre hull (som mesh, nesten, men med mønster, nesten som rasterbation) og kle innsiden med støvfilter selvfølgelig. Gir det greit lufting? Endret 11. oktober 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
eXa Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvilken kjøler? er så mange nevnt her. etter å ha sjekket litt til vil jeg si tower 120 er det beste kjøpet. kjøler vifte og rheobus til vifta for 500kr. tror faktisk den er marginalt bedre enn infinity også! De andre vet jeg at blir solgt i norge, Tuniq tower 120 er det bare en butikk som selger og det er Databutikken.com eller noe sånt, men den er de tomme for Microplex selger. men den går under sunbeam tower 120 der da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå