Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart Skjerm - Vifter går - Pipelyd. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant litt av de samme problemene når jeg søkte litt, men fant vel bare ut at det var RAM-brikkene som var problemet.

Lager en ny tråd pga. jeg har en ferdigbygd PC fra TCi og har brukt den i 1 år nå.

Funka helt fint inntil søndag, da den plutselig restarta seg og ville ikke inn i Windows igjen.

PCen går på men det virker som skjermen ikke får kontakt. Etter hvert kommer det en pipelyd som gjentar seg.

Noen som vet om noe jeg kan gjøre uten å måtte sende inn PCen? (kan ikke åpne og fikse, da mister jeg all garanti :( ).

Endret av MrSkatun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pipelyden er en feilkode fra BIOS i forbindelse med oppstart. Avhengig av hvilken BIOS det er kan koden ha forskjellig betyrning. Søk med google på "post error codes". Høres den ut som en sirene er det normalt varsel om temperatur, f.eks at CPU-vifte har stoppet, er full av støv, evt hele kjøleren har falt av. Støv er forøvrigt hverne garantisak eller reklamasjonsgrunn (det eneste er at det garantert kommer støv i vifter over tid).

Lenke til kommentar
Pipelyden er en feilkode fra BIOS i forbindelse med oppstart. Avhengig av hvilken BIOS det er kan koden ha forskjellig betyrning. Søk med google på "post error codes". Høres den ut som en sirene er det normalt varsel om temperatur, f.eks at CPU-vifte har stoppet, er full av støv, evt hele kjøleren har falt av. Støv er forøvrigt hverne garantisak eller reklamasjonsgrunn (det eneste er at det garantert kommer støv i vifter over tid).

7005706[/snapback]

Så det vil være lurest å bare sende inn PCen igjen? :(

Lenke til kommentar
dek kan ogsaa vaere at ram/brikkene er satt i feil ram-slot. det skjedde med meg. men herregud, mister du garrantien av aa aapne pc`en?

7005763[/snapback]

Ja, helt teit imo. Er forseglingsskruer srudd på PCen så jeg mister garanti viss jeg skrur opp disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...