Gå til innhold

Hvordan fikse disk etter avbrutt reinstallering?

Anbefalte innlegg

Hei!

Først litt om maskinen:

Asus W3V

Centrino 750 533 2MB L2 Cache

Mobile Intel 915 Chipset

1GB RAM

ATI X600

60GB IDE Disk (er litt usikker på hvilket merke)

I går reinstallerte jeg Win XP Pro for å bli kvitt mye gammelt "grums", for å få litt mer fart på maskina igjen. Jeg brukte recovery CD'ene som fulgte med maskinen og slettet begge mine gamle partisjoner, og valgte to nye partisjoner på 20 og 40 GB. Etter vellykket installering av OS fikk jeg problemer med installeringen av Norton Antivirus og alt hang seg. Fikk ikke avinstallert eller noe. Jeg valgte derfor å formatere de nye partisjonene og installere alt på nytt, med kun en partisjon på disken. Nok en gang ved å bruke recoverycd'ene fra Asus.

Problemet er som følger: i løpet av installeringsprosessen (hvor jeg tipper at recoverycd'en fjerner gamle partisjoner/oppretter nye OG installerer win) ble alt avbrutt av meg selv...

Jeg vet det er tidenes dummeste ting å gjøre :blush: , og det er bare å gni det inn. Nå sitter jeg i hvert fall her med en maskin jeg ikke får reinstallert windows på pga "Not enough free space". Jeg får ikke kjørt en recovery, hverken med en partisjon eller flere. :(

Noen tips der ute??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg bare skulle avslutte dette, hvis noen en eller annen gang kommer opp i det samme problemet:

Jeg fikk ikke boot disken til å funke, men jeg fikk tak i en original XP Home CD, som jeg brukte som boot CD. Den klarte det recovery CD'en ikke klarte, og lot meg formatere begge partisjonene på riktig måte.

Etter å kjørt en full XP Home installering brukte jeg recovery cd'en for å installere XP Pro på nytt... tok noen timer, men ble bra til slutt. Nå er maskinen som ny!

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...