Drittsekken Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Hva kan koples til ekstern SCSI? Jeg har tidligere sett eksterne kabinett som har brukt SCSI og har hørt om scannere, men er det andre ting? Eksterne CD/DVD stasjoner? Har søkt litt på diverse sider og finner ingenting som bruker ekstern SCSI. Jeg har en SCSI controller med ekstern tilkopling og synes det er dumt den ikke brukes til noe. Derfor har tanken slått meg å få tak i en DVD stasjon (hvis de finnes) og ha denne i stuen. Slik at jeg slipper å springe inn på kontoret for å sette i en annen disk når jeg skal vise film. Endret 5. oktober 2006 av Drittsekken Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Det er ikke lenger så vanlig med eksterne DVD/CD spillere som bruker SCSI. Skulle du finne noen er de sikkert ganske dyre. Før var det vanlig at scannere brukte SCSI. I dag bruker de fleste scannere USB eller Firewire. Andre ting du kan koble på en ekstern scsi er backupstasjoner, f.eks en DAT-spiller. Store diskkabinetter som inneholder opptil 12 disker kan også kobles til en slik SCSI-utgang. Har du USB på maskinen din er det bedre å få en ekstern DVD-spiller som støtter USB enn å prøve å oppspore en dyr DVD-spiller som du kan koble til det SCSI-kortet ditt. Endret 5. oktober 2006 av Dromle Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ah grøss. Jeg husker dagene med ekstern SCSI.... Terminatorer, SCSI-ID jumpere og faens oldemor. Hold deg LANGT unna! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå