PrinsesseBlomst Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hva synes egentlig folk om Sandemo-seriene? Noen som har lest mange/ noen av dem, eller er det kun jeg som er fan? Synes de er god underholdning jeg.. spennende å høre hva andre synes.. Lenke til kommentar
mizzmona Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 er det hun som har sagaen om isfolket? Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 er det hun som har sagaen om isfolket? 7024110[/snapback] Det er det.. Sagaen om isfolket, heksemesteren, sagnet om lysets rike, de sorte ridderne etc... jeg er nå på bok nr.3 i sagnet om lysets rike..har vært helt hekta en stund nå... Lenke til kommentar
mizzmona Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 jeg begnte på sagaen om isfolket,men kom meg bare til bok 7 tror jeg.ble lei å når det handler om så mye urealistiske ting blir jeg fort lei. Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 jeg begnte på sagaen om isfolket,men kom meg bare til bok 7 tror jeg.ble lei å når det handler om så mye urealistiske ting blir jeg fort lei. 7028939[/snapback] Ja handler mye om urealistiske ting i den serien, og heksemesteren og sagnet om lysets rike er jo i samme kategori i og med at de er fortsettelsen og sidehendelser.. Men det er akkurat det urealistiske som får meg til å slappe av..jeg orker liksom ikke sånne tunge bøker etc. etter en lang dag på jobben..må da ha noe lett og useriøst:) jeg klarer derimot ikke urealistiske filmer som f.eks mye action..da sitter jeg plutselig bare å ler på de minst passende stedene.. Er forresten stor variasjon på bøkene, så spenningen er litt opp og ned, men generelt synes jeg det er gode serier.. liker å drømme meg litt bort Lenke til kommentar
mizzmona Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 ja det er jo veldig smak og behag det..hun skriver hvertfall veldi bra. Lenke til kommentar
chris Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hva synes egentlig folk om Sandemo-seriene? 7005417[/snapback] Har ikke en eneste kalori å bruke på Kiosk -litteratur. Beklager. Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Hva synes egentlig folk om Sandemo-seriene? 7005417[/snapback] Har ikke en eneste kalori å bruke på Kiosk -litteratur. Beklager. 7031482[/snapback] Hvis du ikke har prøvd en av hennes bøker så synes jeg ikke du skal være så negativ for da har du ikke noe å basere det på...annet enn at det går som "kioskvare"... Lenke til kommentar
Coppernica Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har lest "de sorte ridderne" eller noe i nærheten av det. Og jeg må bare si at jeg syns Margit Sandemo skriver særdeles opplagt, og platt. Joda, mange ønsker å tro på overnaturlige krefter, og kjærlighet har vel alltid solgt. Men noen stor forfatter er hun ikke. Jeg begynte å lese serien fordi den handlet om riddere, også er jeg sånn som sjelden gjør ting halvveis, derfor leste jeg alle. Men jeg syns ikke akkurat at de ble bedre. Hun kunne sikkert fortalt samme historie på langt færre bøker. Så jeg føler ikke behov for å lese flere av hennes bøker. Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har bare lest Sagaen om isfolket av henne,men jeg elsket den. Det begynner å bli noen år siden jeg leste den,men blir fremdeles i hundre og kjempe engasjert når det snakkes om den. Jeg må være kritisk og si at den tok veldig av på slutten da. Bøkene ble en del dårligere og vanskeligere og svelge. Etter denne serien ble jeg litt lei (særlig siden de siste bøkene var såpass dårlige) og har enda ikke maktet å lese en Margit Sandemo bok. Tror det blir med isfolket med meg,men de lever i mitt hjerte som ingen bøker før eller siden. Ps: må fremdeles minne meg på at de faktisk bare er fiktive personer...hehe.. Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har lest "de sorte ridderne" eller noe i nærheten av det. Og jeg må bare si at jeg syns Margit Sandemo skriver særdeles opplagt, og platt. Joda, mange ønsker å tro på overnaturlige krefter, og kjærlighet har vel alltid solgt. Men noen stor forfatter er hun ikke. Jeg begynte å lese serien fordi den handlet om riddere, også er jeg sånn som sjelden gjør ting halvveis, derfor leste jeg alle. Men jeg syns ikke akkurat at de ble bedre. Hun kunne sikkert fortalt samme historie på langt færre bøker. Så jeg føler ikke behov for å lese flere av hennes bøker. 7185142[/snapback] Trist at du føler det sånn...Kanskje det er fordi du har begynt i feil ende?... Sagaen om isfolket er og blir den beste serien hennes,og er jo den som er mest kjent.. de andre seriene er jo lagd i forhold til og i sammenheng med isfolket. De sorte ridderne er jo en løs serie som ikke har noen sammenheng med de resterende og jeg kan forstå hva du mener med at hun kunne brukt færre bøker på samme innholdet.her har hun konsentrert seg kun om 1 type overnaturlige ting mens de andre seriene er en større balnding av alt..man må like overnaurlige ting og være en "drømmer" for at en slik serie skal være noe bra. Synes Sandemo er en stor forfatter i og med at hun har klart å få alt til å henge så bra sammen , og de skal endel til for å kunne flette 3 serier med så mange bøker sammen til en felles histore. uten at det blir ting som ikke henger sammen. Jeg ville anbefalle deg å låne bok nr 1 av sagaen om isfolket og se hva du synes om den..kanskje du vil bli positivt overrasket Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har bare lest Sagaen om isfolket av henne,men jeg elsket den. Det begynner å bli noen år siden jeg leste den,men blir fremdeles i hundre og kjempe engasjert når det snakkes om den. Jeg må være kritisk og si at den tok veldig av på slutten da. Bøkene ble en del dårligere og vanskeligere og svelge. Etter denne serien ble jeg litt lei (særlig siden de siste bøkene var såpass dårlige) og har enda ikke maktet å lese en Margit Sandemo bok. Tror det blir med isfolket med meg,men de lever i mitt hjerte som ingen bøker før eller siden. Ps: må fremdeles minne meg på at de faktisk bare er fiktive personer...hehe.. 7189210[/snapback] Seriene hennes er nok slik at enten så elsker man dem, eller så tåler man dem ikke..men er enig i at selv om hun skriver bra så er det ulik kvalitet på bøkene og seriene.. men er du ikke spent på hva som skjer med isfolket videre? Nå når jeg leser sagnet om lysets rike er jeg glad for at jeg ikke stoppet etter første serien. da går man glipp av så mye...men for å få med helheten i den andre serien bør man ha lest Heksemeteren først..den har en helt annen historie men alle seriene flettes sammen til en felles i sagnet om lysets rike..her får man lese om etterfølgerne deres, og Sol er tilbake som den "skrulla" hun er:) blir helt hekta! Klarte du alle 47 bøkene i serie en klarer du noen til:) helt klart verdt det!! Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 For å være helt ærlig så visste jeg ikke at isfolket var med i flere serier...og Sol er jo min favorittperson...forutenom Heike da som vil for alltid bli min tapte kjærlighet. hehe..men jeg føler meg for såvidt mettet da. Studerer også nå så vet ikke om det er sunt å bli så oppslukt av ikke-fagbøker igjen. Synes det også er litt godt å være ferdig med historien etter ei bok. Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 For å være helt ærlig så visste jeg ikke at isfolket var med i flere serier...og Sol er jo min favorittperson...forutenom Heike da som vil for alltid bli min tapte kjærlighet. hehe..men jeg føler meg for såvidt mettet da. Studerer også nå så vet ikke om det er sunt å bli så oppslukt av ikke-fagbøker igjen. Synes det også er litt godt å være ferdig med historien etter ei bok. 7204202[/snapback] Skjønner hva du mener..gikk hardt utover studiene en periode for meg også..men nå har jeg ikke studiebøkene hengende over hodet lenger så da er jeg mer fri til å fordype meg i "annet" I begynnelsen var jeg helt fortapt i Tengel..men så blir de jo byttet ut og da tenker man at uff nå blir det ikke bra..men så kommer det en nygodbit:)..Man må jo bare bli betatt av Heike da. .men Sol er bare rå..og hun kommer som en teaser i den andre serien:) selv om du er mettet nå bør du virkelig benytte sjansen når du er ferdig med studiene:) de er verdt å vente på Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Nå er ikke jeg spesielt opptatt av å lese de "riktige" bøkene. Jeg leser de bøkene som er morsome og som har emner jeg liker å lese om. Jeg har lest "sagaen om isfolket", "Heksemesteren" og "Lysets Rike" 3 eller fire ganger nå. Synes det er kjempeunderholdning og koser meg med hver bok. Husker veldig mye av bøkene og skal ikke se bort fra at jeg leser serien en gang til. Nå skal det sies at jeg liker å lese om urealistiske ting da selv om jeg ikke tror på det. Når jeg leser en bok så vil jeg ha en opplevelse utenom det vanlige og det fikk jeg virkelig av denne serien Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Mulig jeg er elitistisk og arrogant nå, men det får jeg bare tåle. Mengden bøker denne dama har skrevet er nok til at jeg holder meg unna... Lenke til kommentar
PrinsesseBlomst Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Mulig jeg er elitistisk og arrogant nå, men det får jeg bare tåle. Mengden bøker denne dama har skrevet er nok til at jeg holder meg unna... 7257325[/snapback] Er jo det jeg synes er flott..at hun har klart å skrive så mange bøker som faktisk ikke er like, og som har handlig som faktisk henger sammen..utolig så mye detaljer som er påtenkt. god fantasi har hun ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå