Gå til innhold

bytte av minnebrikker netshop


Anbefalte innlegg

folk glemmer en vesentlig ting. Om det foreligger kontraktsbrudd, slik det gjør her, så kan kjøper foreta dekningskjøp for å skaffe brikker som er brukelig for han. Følgelig krav om lemping på kostnader

7009235[/snapback]

Er litt "skummelt" å ta dekningskjøp hvis den opprinnelige butikken er innstilt på å være vrange. Da kan man sitte igjen (ihvertfall en god stund) med både ubrukelig ram _og_ utlegg til ny. :hrm:

7010071[/snapback]

følgelig. Derfor jeg kjøpte hos forbrukerforsikring, da slepper jeg papirarbeidet til forbrukerrådet hehe :p som et apropo :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
folk glemmer en vesentlig ting. Om det foreligger kontraktsbrudd, slik det gjør her, så kan kjøper foreta dekningskjøp for å skaffe brikker som er brukelig for han. Følgelig krav om lemping på kostnader

7009235[/snapback]

Er litt "skummelt" å ta dekningskjøp hvis den opprinnelige butikken er innstilt på å være vrange. Da kan man sitte igjen (ihvertfall en god stund) med både ubrukelig ram _og_ utlegg til ny. :hrm:

7010071[/snapback]

følgelig. Derfor jeg kjøpte hos forbrukerforsikring, da slepper jeg papirarbeidet til forbrukerrådet hehe :p som et apropo :)

7010123[/snapback]

 

Er vel ikke din Nokia di skal kjøre til retten :tease:

 

Neida bare tullet.

 

Problemet er vel at trådstarter har bevisbyrden hvis han ønsker å bringe saken videre. Så hvis ikke trådstarter har spart på noen dokument som tilsier at disse skupasse med hovedkortet sitt så er det vel ganske håpløst å bringe saken videre.

 

Så moralen er, få alt skriftlig. Dessverre oppdaget jeg det når jeg kjøpte min K800i. Den skulle ikke være operatørlåst, men var det alikevel. Uansett kommer jeg ingenvei fordi jeg var så dum og ikke ba om å få en skriftlig ordrebekreftelse der det stod eksplisitt at den skulle være uten lås. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Problemet er vel at trådstarter har bevisbyrden hvis han ønsker å bringe saken videre. Så hvis ikke trådstarter har spart på noen dokument som tilsier at disse skupasse med hovedkortet sitt så er det vel ganske håpløst å bringe saken videre.

Det står at han sendte forespørsel. Da kan det jo hende han har den enda..

Lenke til kommentar
Jeg mener bestemt at du har rett på tilsvarende eller bedre produkt uten noe som helst mellomlegg hvis det er snakk om en garantisak hvor du skal få nytt produkt. Uansett hvilken grunn de måtte ha.

7006297[/snapback]

Tingen er at netshop ikke er PLIKTIG til å gi et nytt produkt. De kan nekte - og tilby kunden heving av kjøp istedenfor :).

 

Og en garantisak sier nok fint lite om bytte til andre merker - da det er produsenten selv som står for garantien. Reklamasjonsretten derimot - den sier at kunde har krav på reparasjon eller omlevering.

7006743[/snapback]

 

Ok. Det er uansett dumt av en butikk å ikke ønske å selge noe, men heller gi ifra seg penger. Det skaper to ting: Mindre inntekt (vel, ikke mye men i teorien) og en ufornøyd kunde. En ufornøyd kunde er dårligere reklame enn man tror. Og blir det nok mange av dem taper man mye mer penger enn hva man ville gjort om man hadde ofret noen få kroner.

Lenke til kommentar
Tingen er at netshop ikke er PLIKTIG til å gi et nytt produkt. De kan nekte - og tilby kunden heving av kjøp istedenfor :).

7006743[/snapback]

Så vidt jeg vet er ikke dette riktig. De har plikt til å oppfylle avtalen - naturaloppfyllelse er hovedregelen i norsk rett. Heving av avtalen kan kun gjøres ved vesentlig mislighold fra den annen part. Ikke noe tyder på at kunden har gjort noe slikt her. Tvert i mot plikter Netshop å oppfylle, i det innhold som er avtalt.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått de nye brikkene etter en avtale med netshop om å ike betale noenting, og support ikke vil svare. Da er det vel bare å ikke betale, vente til de kontakter deg, og bruke minnebrikkene du har fått i mellomtiden..... Eller kan det by på nye uønskede problemer?

Lenke til kommentar

Vel, det som er er at de er sendt i oppkrav, så det hjelper meg ingenting. Det virker som om de ikke leser mailen, men bare svarer på det som står i overskriften. Begynner å blir ganske forbanna nå.... Jeg trenger faktisk de brikkene i forbindelse med skola, og å få tilbake penger fra netshop tar jo evigheter... Been there done that.

Lenke til kommentar

Nå fått siste svar ifra netshop. Utrolig at de faktisk ikke kan lese. Uten ekstra kostnader er tydeligvis ukjent for dem

 

"Hei!

 

Vi trenger ikke noen belæring når det gjelder regelverket, men dere skrev på

returskjema at dere ønsket og bytte til annen vare. Når denne er for dyr for

dere vil dere plutselig ikke dette lenger. Så vi tar tilbake erstattnings

brikkene som dere ønsket og bytte til, og kreditterer dere for de dere har

kjøpt. Disse brikkene er forøvrig kompatible med systemet deres, men dessverre

var det feil på et av settene. Normalt ville vi erstatttet dette, og ikke alt

dette tullet som dere legger opp til. "

 

Ikke nok med at de er spydige på alle mailer jeg mottar, men de lyver faktisk også. Minnebrikkene er faktisk ikke kompatible med ASUS p5b-dlx wifi ap. Det vet vi feks av c2d kompatibilitetstråden her på hw.no...

Lenke til kommentar
Ikke nok med at de er spydige på alle mailer jeg mottar, men de lyver faktisk også. Minnebrikkene er faktisk ikke kompatible med ASUS p5b-dlx wifi ap. Det vet vi feks av c2d kompatibilitetstråden her på hw.no...

7031110[/snapback]

For dårlig, NetShop. :no:

 

Da de startet opp ble de fort "favoritten" til mange. Synd de har tapt seg såpass. Kanskje på tide å ansette noen kundebehandlere som faktisk kan forbrukerlovverket, og i tillegg har gått på smilekurs.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke å ha utvalg og kjapp leveranse når synet deres tilsier at kunden ikke har noen rettigheter så snart varen er levert. Har mailet med dem siden slutten av august, noe som beviser hvor mye de heller vil krangle, enn å løse problemer.

 

Hva skjedde med "Kunden har rett"?

Lenke til kommentar
Hjelper ikke å ha utvalg og kjapp leveranse når synet deres tilsier at kunden ikke har noen rettigheter så snart varen er levert. Har mailet med dem siden slutten av august, noe som beviser hvor mye de heller vil krangle, enn å løse problemer.

 

Hva skjedde med "Kunden har rett"?

7031501[/snapback]

 

ordtak som sjelden er i bransjen :p

 

men bare meg som finner det rart at netshop ikke har skrevet noe her?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noe rart. Det blir i såfall bare for å krangle. Det er jo faktisk ikke konstruktivt, og fører vel egentlig ikke til noe bedre forhold mellom kundene og dem.

7031722[/snapback]

 

jo egentlig. for om de skrev sin begrunnelse så kunne vi se hva som ligger bak dette.

den mailen fremstår som meget uprofesjonell for min del, og vitner enten om at de er mektig lei noe eller føler seg provosert. om det er rettmessig er en annen sak, og noe jeg tar forbehold om.

 

det er en grunn til at en sier "det finnes alltid to sider av saken" :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Leit at du skulle få slike problemer. Jeg lagde en tråd om mine kompabilitetsproblemer med OCZ Value Pro Series PC-5400 2048MB DDR2 og Asus P5B DLX/WIFI her. Som du ser, sier OCZ' mackanz at siste utvei er retur. Siden Netshop ikke er behjelpelig med dette, skulle du kanske tatt direkte kontakt med OCZ?

 

Jeg solgte forøvrig mine brikker for 1200,- til en kompis :thumbup:

Lenke til kommentar

Ehm.... Retursjefen fra netshop ringte meg akkurat. Det viser seg at han har gitt feil beskjed til behandleren min: Jeg kan jo selvfølgelig ikke få mer enn jeg betaler for, men dersom tilsvarende vare går opp like mye i pris, så skulle jeg selvfølgelig få det. Det var en fra hw.no som hadde tipsa han, og jeg er svært takknemlig for det. Han skulle sende en stoppmelding til posten slik at jeg skulle kunne hente pakka uten å betale noe, innen kort tid. Dette var altså en glipp i mellom sjef og ansatt. Puh... Jeg hadde nesten bestilt meg 2gb g-skill cl3 minne ifra det store utland. Da blir det festtesting av pc i kveld. Tjohooo

Lenke til kommentar
Ehm.... Retursjefen fra netshop ringte meg akkurat. Det viser seg at han har gitt feil beskjed til behandleren min: Jeg kan jo selvfølgelig ikke få mer enn jeg betaler for, men dersom tilsvarende vare går opp like mye i pris, så skulle jeg selvfølgelig få det. Det var en fra hw.no som hadde tipsa han, og jeg er svært takknemlig for det. Han skulle sende en stoppmelding til posten slik at jeg skulle kunne hente pakka uten å betale noe, innen kort tid. Dette var altså en glipp i mellom sjef og ansatt. Puh... Jeg hadde nesten bestilt meg 2gb g-skill cl3 minne ifra det store utland. Da blir det festtesting av pc i kveld. Tjohooo

7032217[/snapback]

 

mistenker at jeg vet om en viss person fra netshop som var innom å leste tråden her tidligere i dag :)

Lenke til kommentar
Ehm.... Retursjefen fra netshop ringte meg akkurat. Det viser seg at han har gitt feil beskjed til behandleren min: Jeg kan jo selvfølgelig ikke få mer enn jeg betaler for, men dersom tilsvarende vare går opp like mye i pris, så skulle jeg selvfølgelig få det. Det var en fra hw.no som hadde tipsa han, og jeg er svært takknemlig for det. Han skulle sende en stoppmelding til posten slik at jeg skulle kunne hente pakka uten å betale noe, innen kort tid. Dette var altså en glipp i mellom sjef og ansatt. Puh... Jeg hadde nesten bestilt meg 2gb g-skill cl3 minne ifra det store utland. Da blir det festtesting av pc i kveld. Tjohooo

7032217[/snapback]

 

mistenker at jeg vet om en viss person fra netshop som var innom å leste tråden her tidligere i dag :)

7032247[/snapback]

 

 

Dette er faktisk litt artig! Jeg er selv jurist, og vet utmerket vel hva du har krav på (leste tråden først nå). Men, som jeg ofte ser er teori og praksis (hos enkelte) ikke alltid overenstemmende.

 

Uansett - det artige er at forumet fungerer litt som en "oppstrammer" for nettbutikkene - siden nettbutikkene vet utmerket godt at veldig mange på hw.no bruker adskillige kroner på hardware. Og - da går det an å få "presset" rettighetene sine gjennom. Skal vi fortsette å ha den muligheten bør alle fremstille saken sin sånn noenlunde objektiv. For - tross alt - kunden har nok dessverre ikke alltid rett :nei:

 

 

Som mange andre lesere satt jeg med en litt flau smak i munnen etter (den kanskje litt ensidige) fremstillingen fra xmir. Så - det var bra at dette var en glipp fra Netshop - og det viser at de er seriøse. (Man finner sorte får over alt). Så får vi satse på at selgeren "din" er tilbake med vaskekost og bøtte - og at andre har overtatt.

 

Cheers :thumbup:

Lenke til kommentar

Innrømmer gjerne selv at det var noen ting som kanskje burde ha vært litt omformulert her i tråden. Ikke at det er noen unnskyldning, men det blir gjerne slik når man fatter hvor alvorlig det er. Tapet hadde vært ganske stort siden jeg nå er ganske blakk, og at jeg er ytterst avhengig av pc for å i det hele tatt delta på oppleggene. Dette var som sagt en kommunikasjonssvikt mellom retursjefen og han som skulle svare meg. Dog så synes jeg det er rart at han ikke klarte å tenke selv, da det for meg var ganske innlysende hvem feilen lå hos. Det hjalp ikke heller at jeg måtte purre og purre siden han faktisk aldri svarte på det jeg spurte om, det var liksom bare om å være negativ. Til slutt var det bare sånn "shut up biatch - svar jeg fikk".

Greit nok, så kan jeg skjønne at de ble lei av alle mailene de fikk, siden svarene de gav alltid bygde på det som retursjefen sa, før han dro til københavn. Likevel, så synes jeg at de kan holde en profesjonell tone i kundehenvendelser og være litt mer behjelpelig. Dette er jo ikke noe som bare gjelder netshop, man støter ofte på folk som egentlig ikke har noen peiling, som tar seg av retur etc. Iallefall så har jeg gjort det.

 

Alt i alt, så var vi egentlig ganske enige da det kom til stykket. Dette var et spesielt tilfelle siden prisene har variert slik de har gjort, og pga dette så var svaret som han gav til behandleren min da feil fordi at dette ikke var tatt med i betraktning.

Han var derfor enig med alt det jeg hadde skrevet til dem og forstod frustrasjonen min.

 

Likevel, så synes jeg at jeg kunne ha fått mer hjelp på mail. Slik jeg forklarte saken, så var det egentlig ganske opplagt. Sjefer kan jo også gjøre feil. Det er jo ikke de som sitter og studerer sakene, de får ofte bare resymeer av det som var feil.

Her: " Kan man få en dyrere vare tilbake enn det man opprinnelig betalte?"

Frustrasjonen min handlet ikke om svaret jeg fikk, det handla om at de ikke svarte på det jeg spurte om, og avviste det uten relevant begrunning.

 

Det var vel ikke så ille da, Spursmann ;) Tråden var ikke ment for å være 100% objektiv, men jeg synes jo at jeg klarte det rimelig bra bortsett fra 2 utbrudd da. Men jeg skal ta det til ettertanke og kanskje spise frokost før jeg skriver neste gang da. hehe.

 

ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...