Gå til innhold

Lage brukerprofil-"mal" med et program?


Anbefalte innlegg

Finnes det et program som kan lage f.eks en exe-fil som utfører innstillinger i brukerprofilen i Windows XP? Vanskelig å forklare, men jeg ønsker å kunne lage en "mal" på en maskin hvor jeg gjør alle brukerprofil innstillinger (sette hjemmeside, legge til detaljert visning i Utforsker, sette default wallpaper, justere oppløsningen, deaktivere autorun osv.) for deretter å "lagre" oppsettet som en fil som kan kjøres på en annen maskin ved kun ett tastetrykk eller to?

 

Jeg vet jeg kan gjøre lignende oppgave i Active Directory, men maskinene jeg skal gjøre dette på skal ikke inn i noe nettverk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

hei

Lag en ny bruker gjør alle innstillinger på denne brukeren. Reboot og logg innmed en annen bruker med admin-rettigheter. Gå til kontrollpanel, system, avanset, brukerprofiler. Her kan du kopiere den profilen du har laget til mappen "document and settings\defult user. Deretter vil alle brukere som opprettes eller logges inn første gang ha de samme innstillingene som du satte.

Dette bør gjøres på nyinnstallert Windows da en del programmer ikke støtter at profilen endrer plassering.

 

Lykke til

jstrandl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...