Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsigelsetid hos Bluecom/Ventelo

Anbefalte innlegg

Har etter lengere tid med hastighetsproblemer med Ventelo bluecom bestemt meg for å finne en annen leverandør :)

Det jeg er litt nysgjerrig på, og kanskje noen her på forumet har viten om, er om kunder hos det "gamle" bluecom har andre vilkår og forholde seg til enn de som har bestilt ifra Ventelo?

Vi hos "gamle" Bluecom har vel ikke godtatt vilkårene som ventelo har satt har vi?

Er litt i tvil på hvilken vilkår jeg skal forholde meg til,,

Har dersverre rotet bort papirene som fulgte med bluecom, men mente det var lavere oppsigelsetid hos "gamle" bluecom enn det er hos Ventelo?

Og deter vel det jeg skal forholde meg til vil jeg tro?

Takker for alle innspill :)

Endret av scb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener å huske fra da jeg hadde bluecom, at bluecom kunne endre vilkårene.

7004932[/snapback]

Ja, dette har de fleste i vilkårene, men da er du også fri til bryte avatalen om du vil. Er dog ikke sikkert alle leverandører opplyser like velvillig om dette...

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
Mener å huske fra da jeg hadde bluecom, at bluecom kunne endre vilkårene.

7004932[/snapback]

Ja, dette har de fleste i vilkårene, men da er du også fri til bryte avatalen om du vil. Er dog ikke sikkert alle leverandører opplyser like velvillig om dette...

7004955[/snapback]

Ok, da kan jeg bryte med Ventelo Bluecom, men er jeg fremdeles bundet av noe avtale i det heletatt?

Fikk mail ang oppsigelsen,(sagt opp 02.10.2006) og der står det Termineringsdato 10.10.2006, det er nøyaktig ett år siden avtalen ble inngått med "gamle" bluecom, jeg tror at de setter igang 3 mnd oppsigelse ifra den dato, men er ikke sikker.

Håpløst å få noe svar på mail fra de ang disse spm :(

Eller kobler de meg fra den 10.10.2006, mon tro?

Ønsker å bli kvitt dem hurtigst mulig, og har ett lite håp :)

Endret av scb
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Bluecom i ca 5 år, så jeg hadde 1 mnd oppsigelse.

Men....så gjorde Bluecom noe genialt.

Jeg skulle flytte ifjor, og istedetfor å flytte linja mi, så sa de den opp, og satt opp en ny. Og vips, så hadde jeg 3 mnd oppsigelse.

Nyttet ikke å krangle, men kom meg vekk så fort som mulig. Sa ifra til dem hvor råtten kundeservice jeg synes dem hadde.

Men det er riktig det med gammel kunde og forskjellig oppsigelsestid.

Men tror nok du må finne papirene, for det nytter ikke å snakke fornuft med dem uten litt harde fakta å slå i bordet med.

Dem skal ikke koble deg ned før den siste dagen i oppsigelsestiden er passert. Skulle bare mangle siden du betaler.

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Vel 3 mnd ER mye for oppsigelse det er jeg enig i :(

Men har snakket med min søster som også har "gamle" bluecom, hun sa opp Ventelo bluecom idag, og fikk termineringsdato i januar 2007, hun har hatt dårlig hastighet, og feil fakturering,, og droppes fra nett ustanselig :( Værst er det på kveldstid ifølge henne :(

Da lurer jeg litt på om jeg har sluppet unna oppsigelsetiden?? siden min termineringsdato er 10.10.2006 :):dribble:

Skal finne papiren, men får vente til 10.10.2006 og se hva som skjer, jeg er truende til å ta meg en kjøretur for å rive litt kjeft på Ventelo folka hvis det blir noe kødd :whistle:

Håper Ventelo får skikkelig kundeflukt :thumbup:

Lenke til kommentar

Dersom dere nå har bestilt ISP bytte hos en leverandør for overføring fra Ventelo til den nye, så vil dette feile fakturamessig i Ventelos systemer. :thumbdown:

Anbefalinger for å få dette til å gå smertefritt er:

Si opp manuelt i dag via myzone. (Oppsigelsen vil bli lagt i kø i minst to måneder hos Catch, før den effektueres i jara.)

Så fort oppsigelsen er bestilt i jara, vil den nye leverandøren ikke får bestilt ISP bytte i sin ende, så jeg anbefaler alle å bestille dette hos ny ISP før den 15.november d.å.

Huff så tragisk det har blitt. Synd at et bra selskap blir gjort til latter i dag.

tidligere "bluecom" ansatt :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...