Gå til innhold

Informasjon om tagging


Anbefalte innlegg

Vi har nå et prosjekt på skolen hvor vi skal lage en reportasje for Kanal 24. Vi har fått teamet hobbyer og min gruppe har tatt for seg tagging.

 

Er det noen som har noe informasjon om tagging? Jeg har googlet som bare bare fy, men føler at "googleferdighetene" mine ikke er helt gode ettersom jeg ikke finner noenting. Jeg vil gjerne bare ha litt generell informasjon om tagging. For eksempel litt historie og liknende...

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må se Style Wars (den ligger på googlevideo). Også kan du søke etter Taki 183, som skal være han som startet det hele, ved å skrive navnet sitt på alle postkassene der han leverte post.

 

Graffiti.no - intervjuer med kjente, norske malere.

 

Også kan du jo se om du finner noen nyere graffitifilmer rundt omkring. Jeg orker ikke lete så mye nå :blush: Finnes sikkert noen gratis dokumentarer et sted.

 

Å se Style Wars er hvertfall viktig.

 

Blæh! Jeg vet jeg laget et prosjekt om det samme for lenge siden, men finner det ikke!

Endret av N*
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Se også på "Kilroy was here" på Wikipedia. Gjengir et lite avsnitt:

"Kilroy was here is an American popular culture expression, often seen in graffiti. Its origins are indistinct, but recognition of it and the distinctive doodle of "Kilroy" peeking over a wall is almost ubiquitous among U.S. residents who lived during World War II."

Tagging/Grafitti forekom også i tidligere tider (innripet runeskrift i gamle stavkirker), innskrapet i sten i gamle romerske byer. Malt på hulevegger (huleboere) i syd-Frankrike. Malte stensiler i Australia (opptil 40-60.000 år gamle).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...