MemorX Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Hei, Vi driver med et prosjekt utenfor studene som går ut på å gjøre en museumsutstilling litt mer spennende. Dette handler om et veldig spesielt ur som står på borgarsyssel museum i Sarpsborg. Vi har planer om å lage en eller flere interaktive infoskjermer, samt en skjerm som viser en video. Dette skal iutgangspunktet styres av en pc vi skal kjøpe inn for museet. Vi ser helst at alle skjermene skal kjøres fra den samme pcen, sannsynligvis to infoskjermer, og videoskjermen. Hvis det er av interesse, skal det interaktive grensesnittet lages som en webside. Den enklesete jeg kan tenke meg, er at vi kjører med utvidet skrivebord på de to eller tre skjermene, men da må vi ha et skjermkort som kan håndtere så mange skjermer. Hvis det er noen her som har laget noe slikt før, vil jeg gjerne høre fra dere, alle råd mottas med takk. Når jeg selv har brukt utvidet skrivebord, er at bare en av skjermene kan brukes til levende bilder samtidig. En annen løsning ville kanskje vært å kjøre videoskjermen på en egen dvd-spiller eller no lignende. Endret 5. oktober 2006 av MemorX Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Skolen min bruker sånn infoskjerm system, og de har en powerpoint prestasjon som går om og om igjen. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Joda, det har skolen min også, men jeg tenkte mer i retning av et interaktivt system, der folk kan trykke og utforske selv:) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Å legge opp infoskjermane som ei webside høyrest iallefall ut som ein god idè, er berre å køyre nettlesaren i fullskjerm og tilpasse innhaldet godt til bruksområdet. Still ut skjermen og gi brukar ei mus, så kan han navigere på eit internt system - burde fungere finfint. Om du vel å gjere det på den måten er vi meir enn kompetente til å hjelpe deg her Einaste problemet eg kan tenke meg vil jo vere at du må få til på eit vis at fleire kan bruke PCen samtidig, eventuellt la skjermane vise det samme. Eit system kan kun ha èi mus og èin brukar om gangen Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kan være smart å sette opp slik at den redirecter til forsiden om den har vært på samme siden i 10 minutter eller noe. <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5; URL=html-adresse.html"> Hvor "5" her forteller at den skal refreshe etter 5 sekunder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå