gthomass Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Noen som bruker dette lydkortet? Erfaringer motaes med takk. Er det digitale utganger som kan koples til ampe'n i stua ? Hvor kan det kjøpes billigst ? Takker for all info.. (det er ikke hverdag man kjøper et lydkort til et par lapper.) Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg har det ja, har hatt (og har) en del lydproblem, men det kan tilskrives andre komponenter i systemet, og kommer og går. Det har funket perfekt med en annen PC og funker bra for øyeblikket på denne. http://www.midiman.com/products/m-audio/audiophile.php Ja, det kan kobles til stueanlegget via S/PDIF (coaxial RCA), som har support for Dolby Digital dekodere/receivere. Du får uansett topp lydkvalitet. Om du ikke har behov for MIDI, ville jeg tatt en titt på Echo Mia, som ligger i samme prisklasse, har ikke MIDI men er ifølge et par tester jeg har lest strået hvassere enn Audiophile 2496. De fleste vil ikke høre forskjell anyways. Så uansett hva du velger av Audiophile 2496 og Echo Mia er jeg sikker på at du vil bli fornøyd. Begge er "hi-fi" kort i semipro klassen, altså steget før fullblods profesjonelle lydkort. Bra nok for meg! Billigst og billigst fru Blom. Lydmakeriet har det for kr. 2.790,-, noe som tilsier at prisen er omtrent uendret siden jeg kjøpte det. Sound1.no, min favorittsjappe med topp kundeservice og gode priser, har Echo Mia for kr. 2.990,-, nylig satt ned med en tusenlapp. Begge har S/PDIF in/out, så det er opptil deg om du vil ha MIDI eller ikke. Så har vi Procom.no, de har Midiman Audiophile 2496 kortet for kr. 2.295,-, og er vel stedet jeg ville handlet det kortet nå, om jeg skulle kjøpt det i dag. [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-11-04 11:50 ] Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Tusen takk "hidden" for et meget bra svar :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå