Nessi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei! har lett lenge etter en guide til hvordan jeg kan få dual boot mellom windows xp som er instalert på denne laptopen min og ubuntu som jeg har lastet ned og har på cd. når jeg setter inn cd'n så starter ubuntu. Men har tenkt å partisjonert hard disken å instalere Ubuntu så jeg kan ha dual boot mellom ubuntu og windows UTEN og miste noe av min allerede instalert Windows XP. Er dette mulig? forklar meg vennligst Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Så lenge du installerer XP først så skal det gå bra. Det er noen tråder om dette liggende på dette forumet. Du kan prøve å søke etter dem. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Du spør om å partisjonere en disk uten å miste data på den? Ett program som mange nevner er Partition Magic, men det koster penger. To gratis alternativer: Partition Logic eller Gparted. Disse lastes ned og brennes til CD. Så booter du maskina fra CD'en. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har lagt inn Ubuntu som en virtuell maskin. Suveren løsning for uttesting av OS. Legg inn Vmware på XP maskinen og sett av 10-20GB til Ubuntu. Du trenger ikke tenke på partisjoner og dual boot. Vmware server får du gratis på http://www.vmware.com/products/server/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå