Degeim Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jo, men man bør i det minste prøve å finne svaret selv, før man plager andre som kanskje har annet å gjøre med det. Jeg vet man bare kan unnlate å svare, men likevel - når du selv bare kan søke ett søk for å finne svaret, så gjør det. Degeim Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Jo, men man bør i det minste prøve å finne svaret selv, før man plager andre som kanskje har annet å gjøre med det. Jeg vet man bare kan unnlate å svare, men likevel - når du selv bare kan søke ett søk for å finne svaret, så gjør det. Degeim 7031558[/snapback] Enig i det, men kunn hvis svaret ikke finnes i dette foraet. Å søke på google vil alltid gi deg rett svare uansett hva du lurer på, men det gjør ikke dette foraet til noe spesielt. Det å la dette foraet vokse gjør at det blir en veldig god FAQ etter hvert og det må jo være noe av hensikten med et slikt fora. Eller....? Ole Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Er forumet et FAQ? Det kan jo ofte lønne seg å søke, men det er ikke alltid man vet hva man skal søke på. Da Google er en bedre søkemotor så er vel iallfall treffprosenten høyere selv om man bare beskriver et problem. Det har hendt at jeg har søkt på Google etter et problem, og svaret har blitt funnet i en hw.no-tråd, men søkemotoren her fant ikke noe svar på samme søkestreng... Og er det ikke slik: et forum - forumet - flere fora - Syns "foraet" ser litt snålt ut, men det er kanskje bare meg. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Også enig i alt du sier, Moskus. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Er forumet et FAQ? Det kan jo ofte lønne seg å søke, men det er ikke alltid man vet hva man skal søke på. Da Google er en bedre søkemotor så er vel iallfall treffprosenten høyere selv om man bare beskriver et problem. Det har hendt at jeg har søkt på Google etter et problem, og svaret har blitt funnet i en hw.no-tråd, men søkemotoren her fant ikke noe svar på samme søkestreng... Og er det ikke slik: et forum - forumet - flere fora - Syns "foraet" ser litt snålt ut, men det er kanskje bare meg. 7034573[/snapback] Bøyningen er det slett ikke umulig at du har rett i ;-) Du, jeg bare brukte ordet FAQ for å illustrere noe. Klart dette ikke er et FAQ, men jeg synes det er et greit sted å forholde seg til for å lete etter løsninger på problemer. Finner jeg det ikke så spør jeg og folk er villige til å svare her. Dermed blir jo forUMET ganske rikt på informasjon etter hvert. Ser ingen ulemper ved dette jeg. Klart man kan benytte Google, men jeg er så lei av å få en million treff der 0.0001% av treffene gir nyttig informasjon. Jada, som regel er treffet listet opp på første side, men i de fleste tilfeller er svarene ganske generelle, og i mange av tilfellene må du melde deg inn og kansje også betale for å få svar. I dette forumet er det jo allerede sortert under egne kategorier og hvis jeg vil ha hjelp til streng behandling så søker jeg bare på ordet STRING eller STRENG. Dermed får jeg treff på de innleggene som omhandler dette. Men nå tror jeg denne diskusjonen er rimelig off topic og jeg foreslår bare at vi legger den til side. Dette temaet kan jo diskutteres i all evighet ;-) Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå