Stoly Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Abit nf-7s amd xp 2500 barton Windows XP Hei. Et teoretisk spørsmål. Vil man få en boot sekvens og et "oppstarts pip" ved start av PC selvom cpu er ødelagt? Jeg tror hovedkortet eller CPU'en tok kvelden i går da jeg ordnet med kablene til PC. Prøvde å lage et system i rotet mens PC'en sto på: Tok ut keyboard kabel, høyttaler lydkabel, usb mus kabel. Strømkabelen til skjerm og pc høyttalere. Rett og slett ufarlige komponeter som ikke skal påvirke selve pc'en. Mens jeg lå under bordet restartet maskinen, men uten at bios startet eller bootsekvensen startet. Alle viftene går og slikt, men pc'en er død. Får ikke signal til skjerm, får ikke skrudd på eller av numlock lyset på keyboard engang! DØD! Resatte bios, både med jumpere og ved å ta ut batteri. Prøvd en annen strømforsyning. Tatt inn og ut skjermkort. Prøvde å starte uten SATA hardiskene. Ingen oppstarts lyd fra hovedkortet eller signal til skjermen. Dette er en hardware feil, er det hovedkortet eller CPU? begge deler? Det hører med til historien at CPU har vært mildt overklokket i fire år. gjennomsnittelig 200 mhz mer enn de 1800 mhz garantert fra fabrikken. Takk for all hjelp. MVH Jørgen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Maskinen vil ikke starte opp og vise bilde hvis en eller annen komponent som CPU, RAM etc er døde nei. Lenke til kommentar
Stoly Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Heisann. Okay, ingen oppstart hvis enten hovedkort, cpu eller ram er defekt. Spørsmålet er da, er det ikke mulig på en enkel måte å finne ut om det er hovedkort eller cpu. Det lyser fra rambrikkene og tviler sterkt på at det er de. Endret 5. oktober 2006 av Stoly Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 CPU må være til stede, men RAM trenger ikke være det. Du vil få en POST beepkode for manglende RAM. Når man skal feilsøke helt fra bunnen så har man bare PSU, hovedkort og CPU, og hvis man hører beep så vet man at CPU er i live. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå