Trainman Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvordan får jeg vekk den?? Jeg har vært inne i registeret, men får ikke lagt inn ny DWORD. Hvorfor ikke det? Jeg har gått inn i "lokal datamaskin-policy" og deaktivert visning av logg av og aktivert fjern logg av, men den ligger like fordømt. Ingen krise at det ligger der men hvorfor får jeg ikke fjernet det med disse metodene som tilsynelatende er ment til det? Virker ikke som noen av endringene trer i kraft egentlig. Hvorfor? Har noen en anelse? Er selvfølgelig logget på som adm. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ikke det at jeg er sikker nå, men jeg tror ikke administrator vil bli påvirket av local policy. Har du Windows XP Pro? Da kan du sjekke om du kan bruke gpedit.msc (start -> kjør). Og så går du til Administrative Templates -> Start Menu and Taskbar. Der er det et valg om å fjerne log off på startmenyen. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Ikke det at jeg er sikker nå, men jeg tror ikke administrator vil bli påvirket av local policy. Har du Windows XP Pro? Da kan du sjekke om du kan bruke gpedit.msc (start -> kjør). Og så går du til Administrative Templates -> Start Menu and Taskbar. Der er det et valg om å fjerne log off på startmenyen. 7004727[/snapback] Jepp. Har prøvd men funker ikke. Ellers takk. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det er dette tipset du har prøvd? 1. Start Regedit 2. Go to HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Policies\Explorer 3.Create a DWORD value named StartMenuLogoff 4. Give it a value of 1 Restart you computer and Logoff is no longer in the Start Menu Rart at du ikke får til å opprette en DWORD-verdi. Prøvd i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Det er dette tipset du har prøvd?1. Start Regedit 2. Go to HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Policies\Explorer 3.Create a DWORD value named StartMenuLogoff 4. Give it a value of 1 Restart you computer and Logoff is no longer in the Start Menu Rart at du ikke får til å opprette en DWORD-verdi. Prøvd i sikkerhetsmodus? 7005387[/snapback] Dette har jeg prøvd ja, men ikke i sikkerhetsmodus. Skal prøve senere, sitter ved en annen pc akkurat nå. Har XP Pro. Takk for svarene så langt. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Tror også man får denne muligheten med TweakUI. Dette er et tweake-program (i mangel på et norsk ord) laget av Microsoft (men ikke støttet) for å endre på skjulte innstillinger i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå