Gå til innhold

Subversion i Visual Studio - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ankh i Visual Studio 2005, og det funker helt supert.

I tillegg er TortoiseSVN installert, det gir deg svn kontroll fra windows explorer, og diff-verktøyet der er veldig bra. Husker ikke i farten om TortoiseSVN følger med ankh, men det går ihvertfall an å installere det i tillegg.

Men..Jeg er eneste utvikler her så det er ikke så veldig avansert bruk jeg bedriver, så hvordan merge og sånt funker i ankh vet jeg ikke.

I tilleg hadde jeg problemer med tidlige versjoner av ankh, f.eks når jeg opprettet en fil med samme navn som en fil jeg tidligere hadde slettet gikk alt til helvet.. (hele repositoret ble ødelagt, mistet all versjonsinfo) Vet ikke om dette er rettet nå...

De andre svn du nevner har jeg ikke prøvd, men jeg er fornøyd med ankh

Lenke til kommentar
I tilleg hadde jeg problemer med  tidlige versjoner av ankh, f.eks når jeg opprettet en fil med samme navn som en fil jeg tidligere hadde slettet gikk alt til helvet.. (hele repositoret ble ødelagt, mistet all versjonsinfo) Vet ikke om dette er rettet nå...

De andre svn du nevner har jeg ikke prøvd, men jeg er fornøyd med ankh

7006228[/snapback]

Det er jo rimelig heftig. Hva er den beste fremgangsmåten for å ta backup av et repository?

Vi har lagt inn Subversion og testet med TortoiseSVN i dag, virker veldig okei egentlig!

Lenke til kommentar

Det er jo rimelig heftig.  Hva er den beste fremgangsmåten for å ta backup av et repository?

Vi har lagt inn Subversion og testet med TortoiseSVN i dag, virker veldig okei egentlig!

7006448[/snapback]

Det går an å bare kopiere hele repositoryet manuelt men den anbefalte metoden er å bruke svnadmin (som vel ikke følger med tortoise men med subversion)

http://tortoisesvn.net/docs/nightly/Tortoi...ory-backup.html

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi har nå brukt dette en stund, og vi begynner å komme til samme konklusjon:

Vi kjører Repository på en Windows 2003 server, og kobler oss opp mot den via SSH+SVN.

Tortoise funker fett, men VisualSVN er det en del snags med som gjør at det ikke funker tilfredstillende enda.

Men alt i alt er subversion konge! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...