Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer aldri glemme, hjelp

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei!

Det er en jente jeg aldri har klart å glemme. For ca 5 år siden var vi sammen knappe to uker, før det ble "pause". Helt til nå har jeg alltid tenkt på henne, og jeg er 18 år nå.

Har vært sammen med en god del andre jenter mellom den tiden, men jeg har aldri klart å glemme denne jenta.

Når jeg kom hjem fra ferie for 2mnd siden sa hun at vi måtte finne på noe snart, jeg sa ja selfølgelig. Vær eneste uke spurte jeg henne om når hun hadde tid "Har dessverre ikke tid denne uka.." Så sier jeg "Da får du sende melding eller noe sånt når du har tid da". Den meldingen har jeg aldri fått.

I år begynte vi på samme skole, og jeg tenkte bare mer og mer på henne. Uansett hvor mange kule fester jeg var på, hvor kult jeg hadde det med vennene mine, var hun alltid der. For 2 uker siden rotet vi på en fest, og hun pratet mye tilbake på hvor godt vi hadde det når vi var på fest, hvor glad hun var i meg osv.

Nå, 2 uker senere, sitter jeg her og lurer på hva jeg skal gjøre. jeg har tenkt og tenkt, hvorfor behandler hun meg slik som hun gjorde på den festen ? hvorfor sender hun ikke melding ? liker hun meg ? liker hun meg ikke ?

Det kan ikke beskrives hvor utrolig forelsket jeg er i denne jenta..

burde jeg kanskje ta en prat, eller burde jeg vente å se.. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som om det hun som vil ta inisjativet, kan kanskje være det hu enten venter på, eller tester deg med? Spør du meg så bør du kanskje forklare eller gjøre det tydelig for henne hvilke følelser du har.

Det er joh en masse morsomme trikks du kan bruke så hu kanskje tar hintet.

Trenger ikke overdrive med blomster og slikt, men ekstra omtanke og litt interesse i hu hverdag :whistle:

Hvis det ikke hjelper kan du forklare det hele. Er hu kke intresert så må det respekteres, da forfølgelse og nakkkepust ikke hjelper. Få det ut og uansett utfall vil det være en lettelse trur jeg.

Lenke til kommentar

Neste gang dere er på fest, begynn å snakk med hun. Nevn at hvor kjekt dere hadde det før, den stunden dere var sammen. Gjør noe av det samme igjen, hvis dere gikk ut på kino, eller lignende, prøv å opplev det det sammme som dere gjorde da. Forhåpentligvis så vil hun kanskje huske det, og se at det var en herlig tid. Og en ting fører til en annen, og vips, dere er kanskje sammen igjen??

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Tror jeg gjør det, prøver å treffes snart.

Det er bare det at det har skjedd så mye i mellomtiden, et helt år etter hun gjorde det slutt var jeg fortsatt like forelsket. Et helt år. Det roet seg i 3 år, selvom jeg fortsatt tenkte på henne. Nå de to siste årene har det kommet seg mer, vi har fått mer kontakt osv.

Hun har egentlig alltid vært som dette, plutselig en melding her og der. Når det passer henne, plutselig har vi rota litt på fest osv. Men denne gangen var det annerledes, hun kjøpte t.o.m en film til meg, noe jeg ikke aner hvorfor.

Prata med henne istad, da spurte jeg om det passet at vi traff hverandre over helgen. Hun sa ja, men så fort jeg gikk innpå tidspunkt osv begynte hun å snakke om noe helt annet.

Lenke til kommentar

Et stalltips: Sett henne i venninnekategorien først som sist. Slike jenter gjør ikke stort annet enn å såre deg på sikt. Det er hvertfall min erfaring.. De er så glade i deg, koser gjerne litt i festlig lag, men når det er snakk om å avtale noe spesifikt på dine premisser.. så blir det vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Kanskje det faktisk er slik, men jeg velger isåfall å ta en sjangse først. Ringe henne, og bare avtale et tidspunkt derfra.

På festen var det mer en bare roting, mye mer. Det var masse ord, blant annet hvor bra vi hadde det når vi var sammen. (Skrev feil her på selve hovedposten). Hun snakket en del om hvor godt vi hadde det når vi var sammen, ikke når vi var på fest sammen som jeg sa tidligere. Dessuten har hun aldri virket slik mot meg..

Jeg går i klassen med mange av de gode venninene hennes, burde jeg kanskje vente til jeg begynner på skolen, kanskje prate litt med dem.. høre hva dem har å si ?

Lenke til kommentar

Det høres ut som om hun leker litt med deg. Det er som oftest litt vanskelig å vite hva man skal gjøre. Å falle i "fella" hver gang? Eller å "fight back" (mao. prøve og overse henne)? Desverre vil mest sannsynlig ingen av de fungere. Hun leker med deg istedet for å gi deg sjansen til å ta initiativet. Det betyr nok, desverre, at hun ikke er så glad i deg ennå. Det du må gjøre er å først få hennes oppmerksomhet, helt eller delvis. Begynn å snakke med henne vanlig, uten flørte delen, (pass på at du ikke er nervøs osv. Vet at det er vanskelig, men jenter mister interessen for gutter som er enkle å få tak på). Når du har klart å få oppmerksomheten hennes kan du jo gå videre med å forsiktig flørte litt eller henge rundt med andre pene (NB!) jenter, uten å slutte med å snakke (bare snakke) med henne. Dette vil forhåpningsvis gjøre henne sjalu, og plutselig oppdager hun at du ikke er "tilgjenelig" lengre. Noe som gjør at hennes interesse for deg fyk i værs, og kanskje, hvis alt går perfekt, kan du begynne å leke litt med henne. Play the same game.

Pass på at du ikke "over-gjør" eller "under-gjør" noen av delene.

Det virker også som om hun tester deg med å foreslå at dere skal finne på noe, men aldri lar deg avtale et spesifikt tidspunkt. Dette bidrar bare til teorien om at hun leker med deg. Her må ikke springe i "fella", men istedet bare svare vagt på foreslaget, eller gjøre hva hun gjør. Eller kan du bare gå rett frem og si et tidspunkt uten å direkte spørre henne. Det virker som om hun også tester din selvtilitt her, og desto mer du viser, desto bedre.

Merk at dette bare er teorier og forslag. Men lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for svar her..

Det har egentlig vært slik du har beskrivd en god stund tilbake i tid nå, jeg har vist ganske mye interesse for henne samtidig som jeg ikke har prøvd å få taki hu. Har vært sammen med mange fine damer på skolen, i.o.m at nærmest hele klassen min er damer, er ikke det så vanskelig. (Altså, hengt sammen med.)

Før festen, begynte hun å sende litt meldinger osv. For meg, virker det som om hun var interresert før festen, på festen, men nå i etterkant virker det som om hun bare driter i meg.

Edit: Nå glemte jeg å logge av, men det går sikkert bra..

Endret av jhj
Lenke til kommentar
Ring, å gi faan i de teite tekstmeldingene.

Si til henne hva du føler, så hu får seg bakoversveis.

7004283[/snapback]

Støttes. Det er lettere å glemme en person om hun ikke er keen på noe forhold. Så du vinner enten dama eller blir kvitt en shitload med frustrasjon.

Lenke til kommentar

Da tar jeg en skikkelig sjangs er. Jeg sliter med å tro at jeg i det hele tatt klarer å glemme henne, uansett hvor god mulighet jeg har. Slik har det vært dritlenge nå..

Tror jeg holder status litt, og eventuelt ser om HUN tar kontakt når det gjelder møte..

Edit:For å være helt ærlig vurderer jeg å ringe henne imorgen å høre om hun fortsatt har tid til å møte meg på søndag, og da avtale ?.

Vi har allerede snakket om søndagen, da sa jeg at jeg skulle komme å hente henne. Burde jeg ringe henne imorra for å avtale, eller se an om hun tar initiativet ?

Klarer ikke tenke på henne. "Hvorfor alt det gode på festen?" "hvorfor sender hun meg ikke meldinger?" "hvorfor har vi ofte gode blikk på skolen?" "hvorfor er hun så lei seg?"

osvo svo... Har merket i det siste at jeg har klart å la vær å tenke på henne i noen perioder, da har ting gått bedre. Men i ensomme kveldstunder som dette, kommer tankene tilbake som en infeksjon..

Endret av jhj
Lenke til kommentar
Ring, å gi faan i de teite tekstmeldingene.

Si til henne hva du føler, så hu får seg bakoversveis.

7004283[/snapback]

Støttes. Det er lettere å glemme en person om hun ikke er keen på noe forhold. Så du vinner enten dama eller blir kvitt en shitload med frustrasjon.

7010798[/snapback]

Helt enig. Meget mulig denna jenta bare leiker.

Jeg kjenner meg igjen, for å si det sånn.

Si det rett ut.

Lenke til kommentar

Ikke send meldinger, ikke virk desperat og prøv å ungå henne på fest. Hvis hun liker deg vil hun til slutt bli helt desperat som du er nå og hun vil finne på noe sammen med deg, Hvis hun ikke gjør det er hun ikke noe å samle på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...