Gå til innhold

Redusert Vista for pirater

Anbefalte innlegg

Vice skrev:
  Snekker`n skrev:
Nei,jeg er nok ikke drømmekunden for noen,men jeg har lært at en skal betale for det en skal ha/trenger, en skal ikke stjele andres eiendeler.

I tillegg er det noe som heter moral.

Derfor synest jeg det er betenkelig at du forsøker å lage et billig poeng av at noen er erlige  :thumbdown:

7009141[/snapback]

Var overhodet ikke noe forsøk på billig poeng. Det var en direkte respons på det som var skrevet. :shrug: .

Og hva moral angår så mener jeg ting hadde vært mye bedre om man først og fremst konsentrerte seg om sin egen moral og ikke bekymret seg så mye over andres. Personlig så gir jeg en lang vei i om noen får tak i en ting billigere enn det jeg gjør. Jeg blir ikke bitter og grinete av den grunn. (Forøvrig er det heller ingen som har indikert noe om stjeling i denne tråden!?)

7009303[/snapback]

Ja om alle hadde sjekket sin moral og justert den opp så hadde vi hatt betydelig mindre problemer med folk som tilegner seg andres ting.

Nei jeg er overhode ikke bitter eller grinete om noen får tak i noe billigere enn meg,så det hintet kan du spare deg.

Men jeg blir fortvilet over folks manglende respekt for andres eiendeler og det er nettop det det handler om her,billige poeng som feks "ja men de har så mye penger at det betyr ikke noe" er for meg totalt latterlige.

I tillegg har jeg barn som jeg prøver å tilføre litt moralsk ballast før de drar ut i verden,ser ut som det kan komme godt med .

Jeg annser også det å tilegne seg noe på uerlig vis som tyveri,at andre ynder å pynte på det med andre betegnelser er opp til dem,det blir ikke penere av den grunn .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Snekker`n skrev:
men jeg har kamerater som kjøret med "tyvgods" og vet at flere av dem plages,noe som  jeg egentlig koser meg over  :)

Mitt ønske er uansett at det kommer et system som utestenger snyltere for alltid . :thumbup:

7007835[/snapback]

Helt enig med deg; de som skriker høyest om slike ting er jo nettopp de som aldri i verden kommer til å betale noe alikevel. Jeg synes MS skulle sette hardt mot hardt og virkelig skru igjen kranen ovenfor kopier som ikke kan autentiseres skikkelig. Forhåpentligvis gjør de dette allerede fra dag 1 med Vista og unngår dermed at millioner av mennesker sitter på noe de *tror* er originalvare men som aldri er betalt for. For eksempel de utallige tilfellene der noen 'bekjente' har satt sammen en maskin eller forhandlere som installerer samme lisens på langt flere maskiner enn de har lov til.

Jeg fryder meg også over bekjente som kjører piratversjon og styrer og herjer verre for å spare en ussel tusenlapp men som gladelig bruker det mangedobbelte på fyll og moro hver eneste måned. En 3-minutters telefon til MS en gang i året hvis man skifter ut mye hardware er jo ingenting i forhold til den arbeidsinnsatsen mange disse gjør for å bruke OS'et 'gratis'.

Litt sånn som George i Seinfeld; ''aldri har noen jobbet så mye for å slippe å jobbe' :!:

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Jeg har betalt for XP OEM men bruker XP VLK istedet fordi det sparer meg for 5 minutter prat med kundebehandler hos Microsoft hver gang jeg har rota ting til og må installere på nytt.

Jeg vil sannsynligvis kjøpe Vista når den kommer, men om jeg sparer tid og penger på å installere en VLK-versjon kommer jeg til å bruke det istedet.

Hva andre gjør angår ikke meg.

Dårlig moral? Jeg synes ikke det.

Mye kan sies om Windows, men det fungerer fremdeles best til mitt bruk. Noen idiotiske hindringer er det jo, men det betyr ikke at det er verre enn konkurrentene totalt sett.

Jeg hadde gjerne sett brukbare konkurrenter til Windows som ikke er Linux/Unix-basert.

Lenke til kommentar
  Snekker`n skrev:
Ja om alle hadde sjekket sin moral og justert den opp så hadde vi hatt  betydelig mindre problemer med folk som tilegner seg andres ting.

Nei jeg er overhode ikke bitter eller grinete om noen får tak i noe billigere enn meg,så det hintet kan du spare deg.

Men jeg blir fortvilet over folks manglende respekt for andres eiendeler og det er nettop det det handler om her,billige poeng som feks "ja men de har så mye penger at det betyr ikke noe" er for meg totalt latterlige.

I tillegg har jeg barn som jeg prøver å tilføre litt moralsk ballast før de drar ut i verden,ser ut som det kan komme godt med .

Jeg annser også det å tilegne seg noe på uerlig vis som tyveri,at andre ynder å pynte på det med andre betegnelser er opp til dem,det blir ikke penere av den grunn .

7010691[/snapback]

Uansett, å dømme utifra moral blir en meningsløs debatt. Det som er moralsk riktig for en annen person er moralsk forkastelig for en annen. For noen er det moralsk riktig å drepe kona dersom hun ikke adlyder til punkt og prikke. For andre igjen er det totalt fokastelig. Noen kan like gjerne begrunne at de kopierer ulovlig med at de har god moral. :shrug:

Å dømme det utifra et lovlig standpunkt blir mer riktig.

Og vennligst ikke begynn å blande inn dine personlige oppfatninger av klare lovbegreper som tyveri og stjeling. Det førsøpler bare debatten til de grader og skaper støy som absolutt ingen tjent med. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Gikk jeg glipp av hvor den store sikkerhetsforbedringen var? Det eneste nye håndfaste jeg så var "redusert modus" og "sikkerhets plattform greia" :ermm: Hva er den store forandringen? På XP ble man jo bare bedt om å taste koden, ringe Microsoft, eller ryke og reise når 30 dagers perioden var omme. Høres bare ut som friere tøyler for de som ikke ønsker å aktivere. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...