Gå til innhold

Redusert Vista for pirater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ting;

• Hold dere til topic
  • Ikke, jeg gjentar ikke, tro at det er greit å komme med løsninger for hvordan man får oppdatert sin piratkopierte Windows. #8 i retningslinjene er en fin bil der

Overtramp slettes uten videre varsel av en vennlig moderator. Reaksjon på moderering er som alltid ønskelig, men ta dette på pm og ikke i tråden som blir moderert (da det i seg selv er off topic).

Og med det surfer jeg videre til andre deler av forumet. To protect and serve :cool:

Lenke til kommentar

Hvem er det som ikke husker denne? Winxp corp edition, som trolig er den mest brukte ulovlige kopien av winxp. Den trengte ingen aktivering. Hvordan vil ms sikre corp versjoner fra å bli piratkopiert? Krever corp versjoner av vista aktivering?

Jeg håper virkelig at det blir svært vanskelig å kopiere vista, det mest brukerfiendlige operativsystemet pr i dag.

winxp_corp_devil.jpg

Lenke til kommentar
Hvem er det som ikke husker denne? Winxp corp edition, som trolig er den mest brukte ulovlige kopien av winxp. Den trengte ingen aktivering. Hvordan vil ms sikre corp versjoner fra å bli piratkopiert? Krever corp versjoner av vista aktivering?

7005176[/snapback]

Corp(orate) versjon betyr bare at man ikke trenger å kontakte Microsoft (genaktivere XP), hver jevla gang man har byttet noget hardware (eller ved førstegangsinnstallering). En nokså triviel prosess for en bedrift med en stor maskinpark. Derfor er Corp versjoner blit de mest populære.

Med Corp versjon må man også igennem hele "WGA-møllen" - for å ku oppdatere alt online via WinUpdate.

Muligt MS er gått bort fra denne upopulære hardware-aktivering i Vista.

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

det finnes vel ikke høyre sifre enn 9? så 10 er vel ikke noe siffer en gang.

0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 & 9

Jeg håper vilreklig MS klarer å få slutt på all piratkopiering, så får de selv gråte over konsekvensene om det skjer!! ;)

Om de er lure så lar de piratvirksomheten ligge på en smule vanskeligere nivå enn det nivået er på i dag, de tjener jo allerede mer enn nok.

Det finnes uttalige andre grunner til å bytte over til andre os'er, om MS ønsker å gi enda flere grunner så ønsker jeg dem velkommen!

Lenke til kommentar
Aktiveringen blir nok cracket i løpet av dager, men det er vel når man skal oppdatere Vista via windowsupdate at WGA kommer til å snappe opp ugyldige valdideringsnøkler. For "hverdagspirater" er det faktisk ganske vanskelig å få oppdatert sin XP i dag via windowsupdate med en ugyldig XP-lisens.

7004255[/snapback]

Dette er også hensikten, MS er intresert i å hindre Hansen i å kopiere vista fra Olsen. Det det store tapet ligger i "hverdagspiratene" (tøft ord :thumbup: )

Ikke i om noen få hackere kjører pirat vista, hovedsakelig siden de vil kjøre ultimate editon uten og betale for det av prinsipielle årsaker.

7004579[/snapback]

Hverdagspiratene henter ned en ferdig-cracket-verjson på bittorrent. Jeg tror neppe denne funksjonen i særlig stor grad vil hindre pirater. Og jeg håper den ikke utvikler seg med samme tendenser som spill har gjort, nemlig at de orginale kjøpte spillene er dårligere enn kopiene, oga en alt for innvaderende kopibeskyttelse.

AtW

Lenke til kommentar
hvorfor ikke knytte ett lisensnummer opp til macadressen og heller ta kjeften fra markedet i etterkant..

7005399[/snapback]

mac-adressen kan endres ;)

7006126[/snapback]

Ja, og skal man ikke tillate bruk for mer enn en, så får man bråk hver gang man bytter router/nettkort.

AtW

Lenke til kommentar

Merkelig at ingen har kommet inn på den mest sannsynlighvis største grunnen til at Microsoft gjør dette. Jeg tror neppe Microsoft har fokus på å stoppe "hjemme" piratene.

Det er neppe der Microsoft taper mest penger uansett da det er et velkjent faktum at 1 kopi ikke er det samme som 1 tapt salg. Men derimot det virkelige pirat markedet hvor Windows blir kopiert opp og solgt som orginaler eller skruppeløse butikker som sender med samme lisens nøkkel på et par hundre om ikke tusenvis av maskiner.

Før WGA i Windows XP hadde kunden liten eller ingen mulighet til å vite om han eller hun satt med en lovlig kopi med Windows, men nå kommer dette innebygd fra dag en. Noe som gjør at om man skal tjene penger på samme måten så må man cracke produktet først, og da spørs det om det er like attraktivt og piratkopiere Windows for det virkelige pirat markedet hvor Micosoft helt klart taper store penger.

Det som er litt bekymringsverdig er jo selvfølgelig den feilraten som WGA på Windows XP per dags dato har hvor lovlige versjoner av Windows XP blir identifisert som piratkopier og hvor Microsoft framdeles ikke har klart og finne ut hvorfor. (ref Microsoft WGA forum)

Lenke til kommentar
hvorfor ikke knytte ett lisensnummer opp til macadressen og heller ta kjeften fra markedet i etterkant..

7005399[/snapback]

7006126[/snapback]

Ja, og skal man ikke tillate bruk for mer enn en, så får man bråk hver gang man bytter router/nettkort.

AtW

7006148[/snapback]

Hadde vært glimrende om den ble knyttet opp til mac-adressen, i tilleg kunne gjærne maskinen låst seg en 14 dagers tid om det var en piratkopi som var i bruk :!:

Lenke til kommentar

7005399[/snapback]

7006126[/snapback]

AtW

7006148[/snapback]

Hadde vært glimrende om den ble knyttet opp til mac-adressen, i tilleg kunne gjærne maskinen låst seg en 14 dagers tid om det var en piratkopi som var i bruk :!:

7006731[/snapback]

Som jeg sa: da kan man jo ikke bytte nettkort, eller bytte router, eller koble seg opp på en trådløs router. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er glimrende, det slår meg som oppsiktsvekkende tungvint for alle.

AtW

Lenke til kommentar
Som jeg sa: da kan man jo ikke bytte nettkort, eller bytte router, eller koble seg opp på en trådløs router. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er glimrende, det slår meg som oppsiktsvekkende tungvint for alle.

AtW

Ved slike bytter får man da kontakte os levrandøren og gjennomgå en spes prosedyre for aktivering.

Ja det er tungvint,men jeg tar gjerne den om det kan fjærne alle som i dag snylter på oss som kjøper OS.

Lenke til kommentar

AtW

Ved slike bytter får man da kontakte os levrandøren og gjennomgå en spes prosedyre for aktivering.

Ja det er tungvint,men jeg tar gjerne den om det kan fjærne alle som i dag snylter på oss som kjøper OS.

7006798[/snapback]

For det første hadde det antakelig blitt cracket det som "alt" annet, så det hadde vært de ærlige brukerene som hadde fått problemet, for det andre, reaktivere hver bidige gang man kobler seg opp på en nye trådløs basestasjon? Om jeg kobler den bærbare PCen til fastnett til vanlig, men surfer trådløst i stua til tider, så fungerer ikke vista, om jeg bruker trådløse trondheim funker ikke vista, surfer jeg på skolen fungerer ikke vista, osv osv.

AtW

Lenke til kommentar
For det første hadde det antakelig blitt cracket det som "alt" annet, så det hadde vært de ærlige brukerene som hadde fått problemet, for det andre, reaktivere hver bidige gang man kobler seg opp på en nye trådløs basestasjon? Om jeg kobler den bærbare PCen til fastnett til vanlig, men surfer trådløst i stua til tider, så fungerer ikke vista, om jeg bruker trådløse trondheim funker ikke vista, surfer jeg på skolen fungerer ikke vista, osv osv.

AtW

Ser problemet og håper på en annen bedre løsning selvsagt,men jeg strekker meg svært langt for å bli kvitt snyltere :)

Lenke til kommentar
Som jeg sa: da kan man jo ikke bytte nettkort, eller bytte router, eller koble seg opp på

7006798[/snapback]

Ah, det er når jeg hører slike holdninger at jeg koser meg med mitt OS som ikke trenger en eneste cd-key, aktivering eller annet styr. Og nei, jeg kjører ikke pirat-programmer her :cool:

Lenke til kommentar
Vel, så langt vil ikke jeg strekke meg ihvertfall :)

AtW

7006937[/snapback]

Jeg syns uansett det er rart at folk her på hw.no kan være villig til å godta slikt. At tante Edith som kjøper ny PC hvert 5. år på Elkjøp ikke plages nevneverdig er jo en ting. Men de som faktisk driver og kødder litt med både hardware og software kan da umulig ha noe sans for slikt?

Og det fins faktisk verre aktiveringssystemer enn hva XP har idag, f.eks Adobe sitt. Der trenger man ikke engang bytte hardware - litt repartisjonering kan være nok til at softwaren må reaktiveres. Og jeg repartisjonerer mye siden jeg kjører flere OS på PCen min samtidig.

Lenke til kommentar
Brukeren blir faktisk logget ut av windows.... hmm.. skjer dette noen som har kjøpt det blir det nok en fin klage storm til microsoft....

7004282[/snapback]

Klagestorm? Fra hvem? De som ikke er kunder og ikke har noen garantier?

Av og til skulle jeg ønske folk kunne tenke seg om før de postet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...