Gå til innhold

Redusert Vista for pirater


Anbefalte innlegg

Sifre over 10 skrives med tall, ikke bokstaver. Tredve?! 30 takk!

7004278[/snapback]

Ganske få siffre over 10 i titallssystemet. Forskerne slutta å lete for en god stund siden.

 

Knutgrus: De satser vel mer på å finne algoritmen enn å regne ut logaritmen, men det er godt mulig disse folka regner logaritmer når de kjeder seg for alt jeg vet.

 

vel vel kverrulator modus til side..

 

Håper egentlig M$ klarer å begrense piratkopieringen vesentlig. Det er strengt tatt en uting, og det er helt andre midler som bør brukes for å bedre forbrukernes vilkår og rettigheter.

 

Regner forøvrig med å kjøpe vista til de 64bit maskinene jeg har om/når jeg mener den er bedre enn XP, med forbehold om pris. Blir den for stiv er det godt mulig verden får en Linux bruker til, noe det vel er en fare for at jeg skyver inn på 32bit maskiner uansett. I allefall de med pirat XP :p

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den dagen jeg føler linux er mest brukervennlig, skal jeg gå over til det. Nå er windows klart best(for min egen del!) Linux er så mye koder, og kluss, mens jeg alldri har hatt problemer med windows..

 

Gleder meg til vista kommer :)

 

Men selvfølgelig blir det pirater. De greier jo å knekke detta på noen dager. Men kan hende det lir vanskeligere for den vanlige bruker? Håper da flest mulig kjøper windows.....

Lenke til kommentar

Så lenge vi som brukar lovlege versjonar av Vista ikkje blir plaga med desse tiltaka er det greit for meg.

 

Sifre over 10 skrives med tall, ikke bokstaver. Tredve?! 30 takk!

7004278[/snapback]

Ikkje i følgje språkrådet.

Små tall skriver vi som regel med bokstaver. Vi regner tall til og med tolv som små.

http://www.sprakradet.no/templates/Page.aspx?id=743

Legg og merke til at det står "som regel", følgande burde det ikkje vere noko problem at det er brukt bokstavar i artikkelen.

 

Et annet alternativ for de som kopierer er å kjøre dobbelstart med sin gamle Windows XP for spilling og Linux for alt annet.

7004339[/snapback]

Det lettaste er vel å behalde dagens OS. Ingen grunn til å haste med å skifte OS, med mindre du brukar eit gamalt OS som ikkje lenger blir oppdatert.

Lenke til kommentar
Sifre over 10 skrives med tall, ikke bokstaver. Tredve?! 30 takk!

7004278[/snapback]

Ikkje i følgje språkrådet.

Små tall skriver vi som regel med bokstaver. Vi regner tall til og med tolv som små.

7004433[/snapback]

Sifre over 10 finnes nok ikke i det desimale tallsystemet =/ Språkrådet snakker nok om noe litt annet enn kverulanten sobient :p
Lenke til kommentar
Det lettaste er vel å behalde dagens OS. Ingen grunn til å haste med å skifte OS, med mindre du brukar eit gamalt OS som ikkje lenger blir oppdatert.

7004433[/snapback]

Samme sier jeg. Selv holdt jeg meg til Win2K ganske lenge, men la inn XP 64bit etterhvert nettopp fordi det er 64bit. Synes det fulgte med altfor mye mikk-makk med XP og det blir sikkert ikke mindre med Vista. Da jeg leste i artikkelen at "pirat-versjonen" ikke ville virke med Aero og slikt, tenkte jeg egentlig "heldiggriser..."

Lenke til kommentar

Mulig at jeg har blitt litt skremt av skremselspropaganda men jeg vil helst ikke ha et OS, eller sikkerhetsprogram som er gjort fritt tilgjengelig av crackere. Hvordan kan man vite om det er blitt lagt til litt ekstra i koden som gir uvedkommende tilgang til mine ressurser? For min del blir det til at jeg biter i det mindre søte eplet og betaler meg fra å slippe å lete etter cracker og patcher etc. Ihvertfall inntil jeg får somlet meg til å sette meg mere inn i Linux!

Endret av orange
Lenke til kommentar
(...)

Et annet alternativ for de som kopierer er å kjøre dobbelstart med sin gamle Windows XP for spilling og Linux for alt annet.

7004339[/snapback]

Hvorfor bruke Linux når du har XP? :S Hva er det linux gjør som ikke XP klarer? Jeg må si at alle OS Microsoft har kommet med (med unntak av ME SELVSAGT!) så har det ikke vært noe problemer. Forskjellen mellom 2k og Xp er i store trekk utseende og kanskje "snarveier" til forskjellinge innstillinger o.l. Jeg kommer nokk til å holde meg til XP helt til jeg får hendene mine på en gratis versjon av Vista (og jeg vet det er helt stabilt og fult støtta av det jeg bruker maskinen til!) Det å bruke over 1k på et OS som ser finere ut, synes jeg er TULL :)

7004382[/snapback]

De fleste har i dag 32bit windows XP. Jeg tenkte på Linux for å kunne bruke programmer som bruker 64bit. I tillegg er det vel greit å venne seg til Linux jo før jo heller. Et eller annet år blir også Windows XP alt for utdatert. Om man ikke har vennt seg til linux da så blir man kanskje redd for å hive seg på noe nytt i en fei.

 

Enig i at utseende ikke er det som får meg til å velge OS. Det er mange andre kriterier man heller bør velte ut i fra. Utseendet er bare noe som følger med på lasset. Man kan bli oppgitt når folk tror utseendet er eneste forskjellen på XP og Vista og at det er motivasjonen for å anskaffe seg nytt OS. Det er også til å bli oppgitt av når folk tror Aero er noe helt nytt krutt microsoft har funnet opp. 3D-effekter på skrivebordet er noe som har eksistert lenge på både OSX og linux så microsoft har i så fall funnet opp hjulet eller kruttet på nytt. Jeg synes både Aero og de andre 3D-miljøene er for mye juggel til at jeg tror jeg vil bruke det selv om jeg finner ut om jeg vil kjøpe Vista.

Lenke til kommentar

OEM-utgaver krever jo at du bytter hovedkort i samme slengen hvis du skal følge lisensvilkårene.

 

Piratkopiering er jo en stor uting, selv prøver jeg å unngå det, men er ikke enkelt når man har dårlig råd :-/ Det rammer jo de som faktisk kjøper produktene lovlig da, ved pris og irriterende greier som skal gjøre det værre å kopiere som ikke funker 100% f. eks, WGA, SF osv.

 

Husker en gang når det var LANparty i nærheten her, var vel rundt 60 maskiner der. Han som arrangerte det hele gikk opp på scenen litt ut på fredagskvelden, fortalte at folk måtte dra fraom papirer på at de hadde lovlig operativsystem - politiet skulle komme å skjekke at alle hadde papirene i orden, de var allerede på vei. Nesten halvparten fikk panikk, og man kunne telle maskinene med lovlig OS på en hånd - noen få med bæbar eller stasjonær kjøpt i vanlig butikk, og meg. Var litt artig å se på oppstyret, enkelte begynte tilogmed å pakke ned. Han greide å holde seg i 25 min før han avslørte spøken - enkelte greide ikke å gjennomskue den :p Folk trodde meg nesten ikke når jeg sa at jeg hadde alt i orden.

 

 

Og, ja, jeg kjører linux :w00t:

Lenke til kommentar
Aktiveringen blir nok cracket i løpet av dager, men det er vel når man skal oppdatere Vista via windowsupdate at WGA kommer til å snappe opp ugyldige valdideringsnøkler. For "hverdagspirater" er det faktisk ganske vanskelig å få oppdatert sin XP i dag via windowsupdate med en ugyldig XP-lisens.

7004255[/snapback]

Dette er også hensikten, MS er intresert i å hindre Hansen i å kopiere vista fra Olsen. Det det store tapet ligger i "hverdagspiratene" (tøft ord :thumbup: )

Ikke i om noen få hackere kjører pirat vista, hovedsakelig siden de vil kjøre ultimate editon uten og betale for det av prinsipielle årsaker.

Lenke til kommentar

Hmm...! Her var der mye løyent.

 

Her er der guider og oppfordringer til, hvordan man skal omgå WinUpdate.

Der er diskutioner om 10-tals systemet.

Forumstyret preiker 'Linux'

 

Kan det snart bli værre?

 

On-topic:

En av grunnene til at MS velger samme type aktivering som Symantec, er nok at Symantec kan fremsvise svert bra salgstal for nogen av deres produkter. Dette skyldes at mange av deres produkter blir (i hvert fald tidligere) distribueret i diverse pakkeløsninger (som "med på kjøpet").

Mange har sikkert et originalt Symantec produkt ligendes et eller annet sted i skuffen, som dei har fått (mere eller mindre gratis) fra f.eks ISP'en, Nettbank, spillproducent, kjøp av tillegsutstyr, osv.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at MS velger samme type aktivering som Symantec, er nok at Symantec kan fremsvise svert bra salgstal for nogen av deres produkter. Dette skyldes at mange av deres produkter blir (i hvert fald tidligere) distribueret i diverse pakkeløsninger (som "med på kjøpet").

Mange har sikkert et originalt Symantec produkt ligendes et eller annet sted i skuffen, som dei har fått (mere eller mindre gratis) fra f.eks ISP'en, Nettbank, spillproducent, kjøp av tillegsutstyr, osv.

7004688[/snapback]

Det gjør vel Windows allerede i større grad enn Symantec. Kjøper man en PC i butikk, får man alltid med Home eller Pro av XP. Prisnivået på f.eks Symantec Antivirus og XP Home er vel omtrent det samme, så tror ikke Vista kommer til å bli mindre kopiert enn XP eller Symantec sine produkter.

Lenke til kommentar
Dette er da ikke noe stort, Norton har jo hatt samme systemet for aktivering, og det tok ikke lange tiden før crackere knakk koden. Jeg kan faktisk tørre å si at det er nok ingenting Microsoft kan gjøre for å stoppe piratkopiering.

 

eidt:leif

7004113[/snapback]

 

Håper virkelig du tar feil her,kommer til å le meg skakk om Microsoft endelig klarer å stenge ute de som ikke betaler for produktet.

Lenke til kommentar
.......så tror ikke Vista kommer til å bli mindre kopiert enn XP eller Symantec sine produkter.

7004823[/snapback]

 

Det er jeg helt enig med dig i :hmm:

 

Hvis MS sammenholdt IP-adresse med produknøkkel - ville de nok oppdage, at tusinnvis av forskellige IP-adresser oppdaterer med den samme den XP-pruduktnøkkel - den første Tirsdag i hver måned ;)

(Men er vel det de prøver på med WGA)

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...