Gå til innhold

BIOS modd på 7900GTO

Anbefalte innlegg

Jeg har fått MSI 7900GTO kortet mitt. Original klokk er 650Mhz på Core/660Mhz på minnet (1320Mhz). Jeg har nå funnet en ny BIOS til akjermkortet.

Jeg har klokket det til 698 på core/800 på minnet (1600) og kortet virker å være et 7900GTX med litt nedklokket minne. Jeg har makset ut minnet og kommer ikke lenger. :innocent:

I midlertid finnes det en BIOS modd til 7900GTO her som øker minnefrekvensen til 800Mhz (1600Mhz). Navnet på BIOS ligger på DonTango som msi7900gto_800mem.rar.

Kan noen forklare litt i klartekst hvordan man gjør dette? :whistle:

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å flashe bios, det har ingenting for seg.. bare bruk rivatuner og sett opp klokkehastighetene...

for å komme over 800mhz så må du justere maxclock i power user fanen i riva tuner... sett den til f.eks det jeg kjører her på bildet..

maxClock.jpg

Lenke til kommentar
Glem det! Har flashet til 7900GTX, og har klokket videre. Det funket som juling, og jeg kan velge om jeg vil bruke rivatuner eller ikke.

7010795[/snapback]

Oppskrift, takk :)

Edit: Nevermind

Endret av phatscum
Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert du når så mye lengre med en GTX BIOS enn GTO. Fordelen er at du kan kjøre f.eks. SLI med et annet MSI 7900GTX kort.

Men du vil sannsynligvis score litt bedre med de strammere GTO timingsene: jeg klarer 826 på minnet med GTO BIOS, og 831 med GTX BIOS, så da kan man avgjøre selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...