Gå til innhold

24 sesong 6 - For de som følger USA sendinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men at Dotten synes Prison Break har bedre character development synes jeg er tullete. Prison Break har veldig endimensjonale karakterer og dødkjedelige episoder.

7895697[/snapback]

 

Prison Break med endimensjonelle karakterer? Er det noen karakterer som ikke er endimensjonell så er det Mahone, T-Bag, C-Note og co. 24 hadde noen gode skurker i forrige sesong, etter en lang farse med stereotypene. Denne sesongen har man en A4 muslimsk terrorist som er like interessant som et par tøfler.

 

De hadde geniale komplekse karakterer i David Palmer og Tony Almeida, også et par av de tidligere sjefene som kunne være en plage, men som man likte etterhvert. Men nå står serien ribbet tilbake og trenger tid til å bygge opp et nytt forhold mellom seer og karakter. Det vil nok komme, men slikt skjer ikke over natten.

 

Heroes klarte det mesterstykket å overaske i sin siste episode på noe som minner om god gammel 24 standard. Vi trenger mer "character development" her og mindre repetering. Men det blir begrenset når handlingen er LA og terrorister for femte gang på fem forsøk.

 

Men kanskje "The Company" vrien sender oss ut i en ny retning. Regner med de gjør seg ferdig med atombombene innen halvspilt sesong og kvitter seg med den elendige skurkekarakteren.

 

For noe sier meg at det ligger et par store overaskelser og vrier på lur for oss. Jeg har ikke mistet håpet og venter på en fornying som vil få pulsen til å fly i taket.

 

Lurer på om avtalen presidenten gjorde med kineserne kommer i fokus snart. Og så gleder jeg meg til denne karen blir med fast (legger den i skjul siden det er en liten spoiler kanskje);

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
newcastmember.jpg

Rick Schroder som skal spille partneren til Bauer.

 

Tror også russerne blir del av dette her, spesielt om de har funnet ut det som skjedde i sesong 5. Alt så langt har vært tett knyttet opp mot den sesongen. Mest av alt vil jeg ha Agent Pierce (var det ikke det han het) tilbake. En av mine favoritter. Bare de sparer oss for den årlige "dobbeltagenten i CTU" biten.

Lenke til kommentar

Jeg synes karakterene i både Prison Break og 24 er stereotype alle sammen, selv om Jack har blitt litt bedre denne sesongen. Men som du sa, David Palmer og Tony Almeida var gode begge to. George Mason var også ganske grei i sin tid, spesielt mot slutten.

 

Antar at 24 har noe på lager, veldig sjeldent (kanskje det ikke har skjedd?) at Jack bare har en ting han jobber mot hele sesongen.

 

EDIT: Visste dere at Jack Bauer jobber med lyssetting i serien Jericho?

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Synes den sist episoden var meget bra. Gleder meg kjempemye til neste gang(yay, dobbel episode!)

 

Har nå kjøpt meg en Jack Bauer bag, og Brunton Echo Pocket Scope Monocular er snart på vei (samt et par Ray Ban aviator sunglasses :cool: )

 

Tror jeg begynner å bli litt for fan av Jack Bauer :p Neida, det kan man aldri bli. Men jeg vurderer sterkt å fylle opp bagen med blant annet; SureFire Z2 Combatlight, Zipcuffs og en replica USP compact. Må bare få tak i penger...

 

Foressten er det noen som vet litt om klærene til bauer?

Jeg har funnet lite informasjon om dem, f.eks. denne skjorten?(fant en Dolce&Gabbana skjorte som lignet ganske mye, men den var ikke å finne i rett farge :( )

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Synes den sist episoden var meget bra. Gleder meg kjempemye til neste gang(yay, dobbel episode!)

 

Har nå kjøpt meg en Jack Bauer bag, og Brunton Echo Pocket Scope Monocular er snart på vei (samt et par Ray Ban aviator sunglasses :cool: )

 

Tror jeg begynner å bli litt for fan av Jack Bauer :p Neida, det kan man aldri bli. Men jeg vurderer sterkt å fylle opp bagen med blant annet; SureFire Z2 Combatlight, Zipcuffs og en replica USP compact. Må bare få tak i penger...

 

Foressten er det noen som vet litt om klærene til bauer?

Jeg har funnet lite informasjon om dem, f.eks. denne skjorten?(fant en Dolce&Gabbana skjorte som lignet ganske mye, men den var ikke å finne i rett farge :( )

7900950[/snapback]

Snakker vi fan her eller?

 

Han bruker vel som oftest en ganske vanlig olabukse og en grå genser elns.. :p

 

Den karakteren du snakka om Dotten ser spennende ut.

 

 

En ny Chase kanskje? Bare han ikke stikker av med Kim han også så.. :p

 

Lenke til kommentar

Han bruker en custom SIG P226 med sølvsleide i sesong 1 og 2 før han går over til en USP compact som han har brukt sesongene siden(er litt usikker på sesong 3)

(dette er da bare hovedvåpnene hans, han plukker jo opp alt fra Glock 17 til M9 fra døde terrorister :p )

 

Snakker vi fan her eller?

Yes we do :yes:

 

Fant en skjorte på ebay nå som er 98% identisk med den i bilde 2 så jeg slår til på den å så får jeg bare sjekke ebay med jevne mellomrom for å finne en som ligner den i bilde 1.

 

Buksene varierer mellom vanlige dongeri bukser og cargo pants, men det er lite informasjon om hvilke merker osv. på nettet desverre...

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Har ikke sansen for den grå genseren hans i denne sesongen. Sutherland er ikke akkurat maskulin og den er veldig avslørende i så måte. Ellers har jo han en flott klessmak;

 

STORE bilder;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jack_2.jpg

24_-_Jack_Bauer_128200540958PM382.jpg

135524340_ddd0cae2a0_o.jpg

jackbauer.jpeg

(Denne tok jeg bare med fordi den er uber alles)

Lenke til kommentar
Dotten finner det selvfølgelig forutsigbart når man forutser hver bidige hendelse. Prison Break har fordelen med at man blir bedre kjent med karakterene samt at regien er bedre. I 24 blir de kverket, noe som gir serien en fordel ved at man aldri kan vite hvem som ryker neste gang. Men til gjengjeld bryr jeg meg katta om karakterene i serien, med unntak av tre (inkludert Bauer). I Prison Break plaget det meg skikkelig når selv slemmingene blir kverket, så engasjert blir man i karakterene som er der. Det samme følte jeg for endel dødsfall i 24. Men nå er den jo gått tom og trenger lang tid på å bygge opp et forhold mellom seer og karakter. Jeg bare takker meg lykkelig for at Jack Bauer er med i serien, en av de mest uber alles karakterene man kan finne. Men ellers er det tynt i rekkene, da The Grim Reaper har forsynt seg grovt. Prison Break har over et halvt dusin karakterer man virkelig engasjerer seg i, selv de slemme sympatiserer man seg med. 24 skulle hatt sin egen T-bag.

 

La meg bare si meg uenig! I sesong 3 da Jack drepte Ryan Chappelle(Fra Divisjon), var jeg på gråten! Han var kjent som en skikkelig jævel iløpet av sesongen, før han løsnet litt opp på slutten(for å gi selvmordstanker til folka på hotellet), istedenfor å dø heltemodig, så døde han gråtende og innrømte til jack at han prøvde å stikke av tildigere(for å unngå henrettelse). Episoden toppet seg da klokken på slutten ikke ville tikke, dette sammen med slutten av 1 sesong må være noen av de mest rørende øyeblikkene i 24/tv-serier generelt! Du har rett til din mening, men jeg synes derimot at 24 har LANGT bedre karakterutvikling enn Prison Break(Unntaket er C-note som har tatt seg veldig opp, og blitt en mer mangfoldig karakter).

 

 

PS; Når det gjelder T-bag er han en ganske ensidig, du kan ikke si at han har hatt karakter utvikling bare pga. du liker fyren ;)

 

 

PS2; Må forresten si at jeg liker også PB, men det kan ikke sammenlignes med 24 :)

Endret av Wyldelife
Lenke til kommentar

 

La meg bare si meg uenig! I sesong 3 da Jack drepte Ryan Chappelle(Fra Divisjon), var jeg på gråten!

 

Men så var det sesong 3. Og Ryan hadde vi fått tid til å få et godt forhold til. Samme med når Palmer og Almeida ble drept i forrige sesong, det gjør inntrykk. Men det samme blir det ikke om de fleste fra denne sesongen blir tatt av dage. For vi som seere kjenner dem jo knapt. Kan ikke akkurat si jeg bryr meg nevneverdig om Morris sin skjebne. Husker jo knapt navnet hans.

 

Du har rett til din mening, men jeg synes derimot at 24 har LANGT bedre karakterutvikling enn Prison Break(Unntaket er C-note som har tatt seg veldig opp, og blitt en mer mangfoldig karakter).

 

Igjen. Jeg snakker om denne sesongen. Karakterene 24 skilter med denne sesongen er så langt stort sett ukjente og lite engasjerende for oss siden de er så ny. Fordi så og si alle karakterene som er brukt lang tid til å bli kjent med og fått et forhold til er blitt drept. Dette vet også de som skaper serien, så jeg regner nesten med at både Palmer, Chloe og Buchanan vil risikere å bli kverket siden vi ikke ville brydd oss særlig om noen av de nye skulle blitt ofret.

 

De som vi ser på Prison Break er vi blitt kjent med gjennom snart to år. Det er ikke mange på 24 man har fått noen særlig god kjennskap til.

 

PS; Når det gjelder T-bag er han en ganske ensidig, du kan ikke si at han har hatt karakter utvikling bare pga. du liker fyren ;)

 

Visst har han hatt det. Inntrykket av T-Bag er jo endret seg enormt og vil sikkert endre seg enda mer når man lærer hvorfor han ble som han ble. Se på Mahone. Man føler jo virkelig desperasjonen og den uheldige situasjonen han er i. Er det noen som bryr seg om den endimensjonelle terroristkarakteren Fayed? Nei ikke pokker. Vi sitter og venter på at han blir drept av Bauer (knekker vel nakken hans med helene eller annet fjas, på typpisk vis). Det er så stereotypisk at det blir surrealistisk. De var langt flinkere i tidligere sesonger.

 

Da liker jeg Assad langt bedre. Håper å se mye mer til han. En person med to sider. De kan gjerne gjøre han til fast inventar, men det skulle ikke forundre meg om han blir kverket han og. Håper ikke det. :)

Lenke til kommentar
Om dere absolutt må diskutere Prison Break vs. 24 så får dere ta det på PM eller starte en ny tråd (som blir slettet av moderatorer innen kort tid).

 

Skjønn at en slik diskusjon er poengløs.

 

Kos dere med de seriene dere liker. Hold fred ellers.

7918034[/snapback]

Sekunderer denne. Sikkert mange som ikke har sett alle Prison Break-episodene, og dermed vil det ligge noen spoilere her.

Lenke til kommentar

Er det ikke lov å sammenligne 24 med andre serier? Jeg syns diskusjonen er interessant. Diskusjonen har mye med 24 å gjøre, og om en ikke kan sammenligne karakterutviklingen og diverse andre ting i 24 med andre serier blir det ikke noe særlig å ta tak i.

 

Riktignok burde vel kanskje diskusjonen til tider være i "spoiler", men jeg syns ikke det blir avslørt mer enn jeg tror de fleste allerede vet.

Lenke til kommentar
*shlip*

 

Nå er Fayed den første terroristen, de som har kjennskap til 24 vet nok at det er alltid 3 hovedterrorister, her er når du kan forvente deg et bytte ;)

 

Første terrorist: 1-8/12

Andre Terrorist: 12-18(Der han fortsatt kan være med, men hovedterroristen er kommet fram ;))

Tredje Terrorist: 18-23

 

Og den siste timen pleier som oftest å ha et lite opprør med det som har skjedd, også slutter den dramatisk :) Dette har vært formelen i sesong 1,2,3 og 5, sesong 4 brøyt ut av denne med han derre Muhammed hassan fyren :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...